Saturday, April 28, 2012

TERKINI!! Cedera parah dilanggar polis, AWAS !!! Polis keluarkan video potong-potong

Polis keluarkan video potong-potong nak tunjukkan keganasan orang ramai. Sebenarnya orang ramai marah kerana polis langgar sehingga ada yang lekat di bawah kereta polis.


Orang ramai terbalikkan kereta polis kerana nak selamatkan orang yang lekat dibawah kereta polis.

KUALA LUMPUR: Dua peserta Bersih 3.0 yang cedera parah dimasukkan ke wad kecemasan Hospital Kuala Lumpur petang tadi.

(Haji Habizal [kiri] dan Su Kwang Hong terlantar di wad kecemasan HKL)
Haji Habizal bin Nadzir cedera pada kepalanya akibat terkena tembakan botol gas pemedih mata yang dilepaskan oleh polis.

Beliau dikatakan parah dan ditempatkan ke wad kecemasan HKL.

Seorang lagi, Su Kwang Hong cedera  akibat dilanggar oleh kereta polis ketika bersama-sama orang ramai dalam perhimpunan itu.

Beliau juga dilaporkan parah dan sedang dirawat di wad kecemasan HKL.

Menurut sumber, ramai lagi yang cedera semasa perhimpunan kali ini sedang dirawat di HKL.

Mereka ditempatkan di wad bersebelahan dengan wad kecemasan dan tidak dibenarkan orang awam melawatnya.

11 comments:

Anonymous said...

Polis yang cderaa bagaimana pula? Kenapa berat sebelah? Adakah ini matlamat bersih? Kalau polis yang cedera parah ini adalah rakan baik anda atau saudara anda, adakah anda suka? Jangan menghalalkan cara untuk mencapai matlamat.

Anonymous said...

polis yg cedera berapa orang, ada la sorang dua itupun nak heboh. rakyat sampai setengah mati ko diam. bila samseng umno buat hal ko tak kata pun matlamat halakan cara

Anonymous said...

ambiga dah mintak maaf atas keganasan yang berlaku....habis cita.

Anonymous said...

apa yang menyebabkan setengah mati? lain kali buat kat stadium. BODOH!!!

Anonymous said...

Berapa kerat je?? Itu teramatlah pentingkan diri. Polis bukan rakyat ke encik yang bijak? Polis yang cedera lebih bermaruah daripada peserta bersih kerana menjalankan tggjwb yg diamanahkan oleh negara kepadanya. Peserta bersih yang cedera telah diberi amaran awal2 jgn dtg kerana xde istilah perhimpunan aman apabila ingin menuntut sesuatu.

Anonymous said...

Seorang polis turun bertugas dia x kan tahu apa yang akan dihadapi olehnya bbrp jam kemudian. Sebelum keluar rumah dia bersalam dengan istrinya sambil diperhatikan oleh anaknya yang kecil. Sebaliknya peserta bersih sudah tahu apa yang akan dilakukannya, sesetengah datang dgn aman, setengah hanya ingin bikin havoc, ada pula yang suka2. Im an inteligent person, I know everything.. Hey I got free yellow t shirt! Ada yang ditanya dakwat kekal tu apa? Dia jawab mcm ball pen kot... Di akhir cerita yang ketara adalah banyak kedai yang rugi, sampah sarap bertebaran di dataran, banyak yang cedera, vandalisme, skarang apa yang dikatakan pembaziran wang rakyat?? Adakah ini bersih atau suka2??

Anonymous said...

Lepas ni warga indonesia, banglaa, india, myanmar, nepal, vietnam, nigeria pakat gelakkan kita. Agak2 x lama nanti depa berani pukul polis kita pulak. Masa tu ang pulak kena pukul dgn warga pendatang ni xdak sapa tolong ang!

Anonymous said...

hoooiii..sapa2 yg beri komen disini...tapi tak turun semlm....better be quietlah.....hang tak tahu yg sebenarnyer...hang eloklah duduk dlm kandang lembu UMNO/BN tu......jadi lembu UMNO/BN....cukup bulan kene jual.....species mcm nie senang diperbodohkan...bodoh mcm lembu....hihihihihi

Anonymous said...

anon 18.29 puki mak hang......sape yang bodoh.......lembu,kalau dah dipagar dia tak rempuh.....puak kau yang pukimak ni bodoh daripada lembu lagi ,aku istiharkan semua puak pendemo musuh aku paham pukimak...

Anonymous said...

Mcm hang sorang je tau sume, kalau hang org bijak semesta ang x kan kluarkan kata2 mcm tu... Kata2 hang mencerminkan peribadi hang.. Aku ada duk dkt situ tapi aku x stuju langsung cara korang.. Membuatkan aku x brminat langsung..

Anonymous said...

Bagi aku la sbg middle man, aku x rasakan menukar kerajaan yang ada dgn yang baru xkan mbawa kebaikan yg byk sbb apa yg akan dilaksanakan ttp sama dgn yg ada. Gejala rasuah kompem xkan hilang, peralihan kuasa kpd pihak yg x spatutnya.. Itu sudah pasti. Perancangan yg bagus tidak berjaya jika tiada perlaksanaan yg boleh ditrima masyarakat. Cara terbaik adalah berbincang dan meteraikan perpaduan dan buat penambahbaikan... Aku x anak aku mewarisi negara yg buat demonstrasi stiap bulan.. Parah..