Tuesday, May 1, 2012

POLIS GANAS!!! Identiti polis serang peserta Bersih 3.0 didedahkan


Ketua polis negara dalam satu kenyataan menjelaskan bahawa pendemo yang teraniaya ketika bersih 3 boleh mengadu kepada polis untuk mendapatkan pembelaan. Baik. Mari kita mulakan dengan posting neh terlebih dahulu untuk melihat samada benar atau tidak kata2 ketua polis negara tersebut.

Lihat gambar kat bawah neh dulu ;


Dah lihat? Oke. Perhatikan nama dia tue yang paling penting tue. Perhatikan juga muka2 mereka oke. Dan sekarang lihat pula video kat atas ;
Apa yang sahabat2 aku [semua pendemo bersih adalah saling bersahabat] buat kat atas restoran neh ialah dia makan. Bersama rakan2 dia. Tapi sekumpulan polis tah dari mana datangnya tiba2 menghalau dan melakukan kekasaran ke atas pendemo bersih yang tak buat kacau ataupun langgar arahan.

Apa yang dimaksudkan sebagai langgar arahan? Langgar arahan = berada dalam kawasan dataran merdeka. Selain dari kawasan tersebut, kami tidak melanggar apa2 arahan dan menyerang kami yang berada di luar kawasan tersebut bererti kezaliman dan salahguna kuasa.

So sekarang, apakah tindakan yang bakal di ambil oleh PDRM? Benarkah mangsa2 kekejaman BERSIH 3 akan diadili?

Lagi satu terdapat kekecelaruan maklumat yang ditimbulkan oleh polis2 yang bertugas ketika demo bersih 3 ari tue. Meskipun telah diperjelaskan tidak terdapat sebarang kematian terhadap anggota polis yang diakibatkan oleh pendemo bersih, mereka masih lagi menyebarkan khabar angin yang tidak berasas ke atas kami. Semua neh adalah dipercayai adalah satu konspirasi untuk memburuk2an peserta bersih. 

Lihat kat bawah neh oke ;

 

Mohon agar PDRM bersikap adil. Aku percaya disebabkan khabar angin yang tidak berasas neh lah peserta2 bersih dituduh sebagai pembunuh polis oleh pelbagai facebookers meskipun telah kami perjelaskan banyak kali tiada mana2 anggota polis yang mati ketika bertugas.

Ameno : Sedap jek halau orang tengah makan.. 

1 comment:

Anonymous said...

Kepaa bana polis yang menjaja keganasan dalam BERSIH 3.0