Friday, June 1, 2012

UMNO TERMENUNG LAGI!!!Bekas Ketua Setiausaha Kementerian Tanah dan Pembangunan Koperasi, Datuk Profesor Dr Nik Zain Nik Yusof sertai PAS

Umno termenung lagi, kali ini selepas kemasukkan bekas Pengarah cawangan jenayah polis diraja Malaysia (PDRM) menyerahkan borang menyertai PAS (baca sini), seorang lagi bekas pegawai penting kerajaan memilih bersama pakatan rakyat.

Bekas Ketua Setiausaha Kementerian Tanah dan Pembangunan Koperasi, Datuk Profesor Dr Nik Zain Nik Yusof menyerahkan borang menyertai PAS kepada Presiden Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di depan lebih 100,000 ahli dan penyokong PAS di Stadium Darul Aman.

Ini memeningkan lagi kepala pemimpin umno, kerana penyertaan beliau menyertai PAS menambahkan lagi bilangan tokoh-tokoh pentadbir dan teknokrat yang menyertai parti Islam itu menjelang pilihan raya umum ke 13 dan menjadikan pakatan rakyat lebih kuat.

Soalannya masih sama, mengapa tidak memilih menyertai umno?, 

Bukankah umno pernah  mengatakan hanya parti itu yang boleh membela orang melayu dan menjaga kesucian agama islam?, 

Kalau tak percaya tanya pada penyokong kuat umno, mereka sangat yakin umno itulah hanya satu-satu pembela melayu dan islam, walaupun umno itu sendiri menggunakan bahasa inggeris pada namanya dan jemput artis K-pop untuk menghiburkan ramai remaja beragama islam.

Pelik kenapa ramai yang masih percaya umno itu pembela melayu dan islam. kah..kah..kah

Selamat tinggal umno.tukanglawan

No comments: