Friday, June 1, 2012

UTUSAN PUNYA AUTA!!! Rakyat Thailand yang merusuh, Pakatan Rakyat yang kena

LAPORAN akhbar propaganda Utusan Merapu, semakin hari semakin merapu. Ada sahaja ideanya untuk memperbodohkan pembaca.

Terbaru akhbar propaganda itu melaporkan peserta berbaju kuning antikerajaan daripada Pakatan Rakyat untuk Demokrasi (PAD) melakukan demo sekatan jalan raya menuju ke parlimen di Bangkok.

Hairan juga, sejak bila pula Pakatan Rakyat boleh buat demonstrasi sampai ke negara jiran? Tak cukup ke demonstrasi di negara sendiri? Kah kah kah...



Parti People's Alliance for Democracy (PAD) di Thailand kini disebut sebagai Pakatan Rakyat untuk Demokrasi oleh akhbar propaganda Regim Barisan Nasional, Utusan.

Sifirnya mudah, tujuan menyebut PAD sebagai Pakatan Rakyat ialah bagi menyerang minda separa sedar pembaca agar timbul persepsi bahawa Pakatan Rakyat adalah kumpulan pengganas yang mahu mencetus huru-hara dan merosakkan negara.

Buktinya, sebelum ini Utusan Merapu tidak menyebut PAD sebagai Pakatan Rakyat untuk Demokrasi, sebaliknya Perikatan Rakyat bagi Demokrasi. Lihat printscreen berita tahun lalu di Utusan Online di bawah ini.



Propaganda ini sekaligus menanamkan kebencian pada pembaca Utusan terhadap Pakatan Rakyat di Malaysia. Inilah tugas media propaganda seperti Utusan di dalam membebalkan rakyat, ada penasihat 25% (APCO?) di sebalik laporan berita yang disiarkan.

Namun apa yang menarik, sehingga kini stesen TV propaganda Regim Barisan Nasional iaitu TV3 Al-Musyrikin masih tidak berani menyebut Pakatan Rakyat untuk siaran berita mereka, sebaliknya hanya berani sebut Pakatan Pembangkang kah kah kah...

Mereka lupa, BN juga pembangkang di Kelantan, Kedah, Penang dan Selangor kah kah kah...


ReJaM© " Kalau tak menipu bukan Utusan Merapu namanya... "

No comments: