Wednesday, December 5, 2012

TINDAS SESAMA MELAYU!!! Siapakah pencipta lagu 'Anak Kecil Main Api' diperintah mahkamah bayar ganti rugi ?

Pencipta lagu yang membuat ramai Mak Cik- Mak Cik ,Pak Cik- Pak Cik UMNO termasuk anak-anak muda di PWTC menangis teresak-esak, "ANAK KECIL MAIN API"  telah didapati menjalankan konspirasi terhadap seorang pensyarah kanan UUM sehingga terbantut dan menyekat kenaikkan pangkatnya.

Mahkamah Tinggi di sini memerintahkan Universiti Utara Malaysia (UUM) dan Naib Canselor UUM, Tan Sri Nordin Kardi membayar ganti rugi kepada plaintif, Dr Abdul Halim Mohamed, 46, kerana didakwa melakukan konspirasi terhadapnya sehingga menyebabkan dia tidak dinaikkan pangkat.

Mohd Zaki Abdul Wahab dalam penghakimannya berkata, satu deklarasi oleh mahkamah mengisytiharkan bahawa plaintif memegang jawatan sebagai Pensyarah Kanan sejak Jun 2008 dan berhak untuk memegang jawatan Profesor Madya berkuat kuasa tiga tahun lalu dari tarikh pelantikan seperti yang ditetapkan kriteria kenaikan pangkat.



“Defendan hendaklah membayar tunggakan gaji dan lain-lain bayaran yang berkaitan kepada plaintif mulai Jun 2008 sehingga sekarang mengikut skala gaji pensyarah kanan dan apa-apa bayaran yang layak plaintif terima berikutan kenaikan pangkat selanjutnya,” katanya.

Peguam, Rahimah Bee yang mewakili Abdul Halim berkata, mahkamah berpuas hati dengan surat kenaikan pangkat plaintif kerana memenuhi syarat yang ditetapkan.

Terdahulu, Abdul Halim memfailkan saman terhadap Naib Canselor UUM, Tan Sri Dr Nordin Kardi kerana didakwa melakukan konspirasi terhadapnya.

Pada 2007, plaintif yang ketika itu berkhidmat di UUM sebagai seorang pensyarah di bahagian Fakulti Sains Kognitif dan Pendidikan mengemukakan permohonan kenaikan pangkat ke jawatan pensyarah kanan kepada Majlis Eksekutif Universiti (MEU).

KALAU PADA SEORANG PENSYARAH KANAN YANG MEMPUNYAI MASA DEPAN CERAH PUN DIA SANGGUP LAKUKAN PERKARA YANG JAHAT DAN JIJIK...APALAH SANGAT SEKADAR MENCIPTA LAGU YANG LIRIKNYA SEBAGAI PENGABUR JIWA PARA PENGKAGUM UMNO UNTUK MELIHAT REALITI.OMAK KAU

12 comments:

Abu Syaukah said...

Nampak jelas siapa yang bermain api sebenarnya

Anonymous said...

wei vip umno esp umno kelate..

brp kali mau pesan.. mau bakar apa2,pakai minyak petrol..baru nya.ini korang simbah air lps tu mau bakar..sampai mati takkan nya,lagi ko pulak yg terbakor.

Btl la ckp tu,kategori mana yg tinggal dlm umno..hihi.

Salim Rubayyi' Ali said...

Inilah namanya bumi dipijak milik kroni UMNO... Lu nyanyi je lebih Nordin Kardi, buat makcik pakcik Felda dan org2 Hulu Perak menangis, tapi lu sendiri tikam bangsa lu sendiri dlm kerjaya apa cerita.

Nordin sama Halim bergaduh, Soi Lek tepuk tgn, inilah ratib yg selalu BN kumandangkan konon nak bela perpaduan Melayu konon, tapi belakang tikam org sendiri.

Tan Sri Nordin bermain api,
Menyanyi bangsanya pecah belah,
Hatinya gembira bercampur ketawa,
Bumi dirampas kerananya,

insafdoh67 said...

Bumi di rampas kerana UMNO... Pangkat di rampas kerana Angkara Pak NORDIN KARDI.. Tngk pada Nangis mcm Pejuang Melayu. Haprak Rupanya. X leh Caya Puok Ni.. Jgn kna TIPU lg.. Pakat Lari r. Jd r sokong. Nipu bkke. INSAFLAH...

Anonymous said...

Puak umno ni letak kat mana pun akan buat kerja tak senonoh.

Kerana kerjabuat mereka berseta hantu syaitan.

Anonymous said...

Main api neraka jahanam.

Anonymous said...

Menananggis kerana tak dapat nak belasah lagi.

Anonymous said...

kalau banduan yang disabitkan kesalahan kerana membunuh sekali pun yang mencipta lagu..salahkah??klakar betul korg ni..kih kih kih..(cai umno)

insafdoh67 said...

Bkn salah. Tp org kampung ingt hati Baik... Cis... Hati Busukk.. Kih.kih.kih..

Anonymous said...

kalau la anda kenal siapa sebenarnya Tan Sri Nordin Kardi ni, mungkin anda akan menyesal melontarkan kata2 seperti di atas.. saya bukan cai umno atau apa kerana saya sendiri kurang berminat dengan politik.. sekadar berkongsi kisah bahawa selama saya kenal beliau, tidak pernah sedikit pun perlakuan atau kata2nya mengguris hati orang.. kata2nya adalah sindiran seperti masyarakat melayu dulu, pedas tetapi mengandungi seribu satu makna..

insafdoh67 said...

Itulah jenis Melayu. Muka napok baik. Ckp sedap manis di bibir.. Tp tut.tut. Ju...b..ur Masam. Fikir r. Hati mau Baik. Ikhlas.Jujur.. Baru banggA Bangsa Melayu.. Ni ape ke Jenis. . Irihati.. Busukkkk.. Insaflah lah cai. Xkira sape. . Fikir..r

Anonymous said...

hati kita ni baik sangat ke? lagu itu penuh makna. Mampu ke kita tengok anak dan cucu cicit kita dijajah semula?...tak salah lagu itu, salah adalah pemikiran kita yang suka mencaci sesama sendiri.