Wednesday, November 3, 2010

Tukar arah dari BN kepada PAS




















GUA MUSANG, 3 Nov 10:
Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta ahli Umno di Galas agar berfikir dua kali sebelum melangkah ke pusat mengundi agar dapat memangkah PAS untuk kali ini.

Permintaan ini dibuat beliau ketika memberikan amanat kepada petugas PAS dalam satu majlis di majlis penyampaian amanat penting oleh beliau di Maahad Muhammadi Gua Musang, Kampung Lembaga. Beliau memberitahu, ramai ahli Umno kini sudah bertukar arah termasuk bekas wakil rakyat Umno.

“Alhamdulillah sehingga kini saya dapat maklumat ramai orang umno-BN ni dah bertukar arah untuk berpihak kepada PAS dan baru-baru ni saya pergi ke rumah bekas wakil rakyat, diapun dah minat dengan kita.

"Insyaallah petang ni saya juga akan ke rumah bekas Puteri Umno yang sudah menyatakan untuk berpihak kepada kita juga. Ini adalah satu petanda baik untuk mempertahankan Galas,"ujar beliau.

Sementara itu, jentera PAS dan Pakatan diingatkan agar sentiasa bersiap sedia dalam menghadapi pelbagai ujian yang mendatang terutamanya serangan akhir pihak lawan.

Pengarah Operasi jentera pilihan raya PAS, Abdul Fatah Harun berkata jentera yang terdiri dari pemuda, muslimat dan ulama akan bergerak terus dalam mengawal kawasan unit peti undi masing-masing. (Gambar: para petugas dan pengundi Galas yang memenuhi dewan mendengar ucapan Nik Aziz)

"Bermula petang ini, saya berharap semua jentera parti bergerak sebanyak mungkin dan kalau ada yang rasa letih tu, tidur aja di tangga rumah yang dikawal tu,"ujar beliau.

Menurut beliau lagi, Umn/BN kini semakin cemas dengan gerak kerja parti PAS yang sudah dapat menembusi semua pelusuk kampung dan begitu juga sambutan dari kaum Tionghua dan India.

"Saya juga berharap petugas parti dapat beramah mesra secara baik dengan semua orang terutamanya dengan masyarakat lain. Kalau dulu orang Cina dan India takut tengok orang PAS yang berkopiah ni, tapi sekarang ni mereka amat suka untuk bersama kita,"katanya lagi. (AK)

No comments: