Sunday, January 23, 2011

Cikgu Mala mampu tarik sokongan kaum hawa

Normala 'kejut' pengundi hawa

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiy7362AydH3IqMTOMo0gcmpXnNnEGrNriLW4vrPI7tfaCT-O3kJ15OKlWmfNIeOFxbRa5qTbSOrkCBfNles4ZPI61Ph8YD8lnVRH8YblTrlGXZpiMedy2SdzNUOjTyG2ga7LeVsQyInvU/s1600/Normala+Sudirman+%2526+Mahathir.jpgALOR SETAR, 23 Jan. : Strategi Pas meletakkan calon wanitanya, Normala Sudirman, 38, bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang adalah sebahagian daripada usaha parti itu untuk menyedarkan kaum wanita bahawa sokongan mereka juga penting kepada parti.

Pengarah Pilihan Raya Pas Kedah, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi berkata, langkah ini juga dibuat supaya berlakunya kebangkitan semula pengundi wanita untuk sama-sama menyumbang kepada parti.

“Saya harap wujud satu perubahan besar apabila kita meletakkan calon wanita kali ini. Selama ini pun kita tak pernah pinggirkan calon wanita. Seingat saya, pada tahun 1969 calon wanita Pas ada bertanding, dan selepas era 90an, semakin ramai calon wanita diletakkan,” katanya.

Ir Phahrolrazi yang juga Exco Kerajaan Negeri dan Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah berkata, Pas tiada masalah untuk menentang calon Barisan Nasional (BN), Mohd Azahar Ibrahim, 39, walaupun sebelum ini calon lelaki lebih menjadi pilihan.

“Perbezaan jantina bukan ukurannya, yang penting calon Pas mampu tarik keyakinan pengundi dan memang layak. Semua akar umbi parti harus yakin pada kebolehan Normala dan tak perlulah pihak lawan memperlekeh kemampuannya hanya kerana dia seorang wanita,” katanya.

Menurutnya, potensi untuk Pas menang dalam pilihan raya kecil ini agak cerah memandangkan jumlah pengundi wanita yang keluar mengundi adalah besar.

“Kita kotakan janji bila cakap akan letak calon wanita,” katanya.

Ir Phahrolrazi berkata, kontinjen pilihan raya Pas Kedah turut hadir pada hari penamaan calon semalam, dengan menghantar 100 petugas untuk berkhidmat di peti undi Labis.

“Semua peringkat turun padang daripada Pemuda hinggalah Muslimat untuk sama-sama berkempen di Labis. Kita juga mengadakan syif bertugas bermula awal pagi hingga malam bagi memastikan calon wanita kali ini dapat mewakili penduduk di situ sebagai wakil rakyat,” katanya SH

No comments: