Saturday, February 5, 2011

Antara Badwi, FRU & APCO


Pemerhati Timur Tengah, Hadi Majidi, menyatakan bahwa 1,500 pasukan komando Zionis Israel dan 5 ribu badwi yang dibayar dikerahkan untuk membubarkan para pendemo anti-rejim Hosni Mubarak.

Menurut keterangan Majidi, sebagian pasukan komando didikan Zionis Israel itu berbahasa Arab. Selain itu, pasukan komando itu disertai sekelompok badwi yang jumlah mereka mencapai 5 ribu orang. Para badwi dibayar dengan upah yang cukup tinggi untuk menghadapi para pendemo. Mereka dilengkapi dengan senjata tajam seperti pisau, parang dan belantan.

Majidi dalam wawancaranya Berita Farsnews mengatakan, "Tak diragukan lagi, pergolakan yang terjadi di Mesir akan memberi kesan serius. Untuk itu, Barat, khususnya AS dan Zionis Israel berusaha mengarahkan pergolakan di Mesir ke arah yang tidak mengganggu kepentingan mereka."

Zionis Israel telah mengirim tiga pesawat khusus pengangkut senjata tentera ke Cairo. The International Network for Rights and Development melaporkan , tiga pesawat Zionis Israel mendarat di Lapangan Terbang Internasional Mina di Cairo pada hari Sabtu lalu.

Pesawat-pesawat itu selain membawa logistik ketenteraan yang akan digunakan pasukan-pasukan khusus untuk menghadapi para pendemo, juga bersama mereka alat senjata sejenis granat yang berisikan gas terlarang.

Nampaknya Israel-APCO memainkan peranan besar bagi menghalang kemenangan rakyat terhadap Hosni Mubarak. Apatah lagi dibimbangi ianya membawa kemenangan kepada Ikhwan Muslimin yang sudah pasti menukar corak jihad dan politik di Gaza, Palestine dan bahkan membimbangkan keselamatan Israel sendiri.

Pihak pemerintah zalim ini dan sama disemua Negara termasuk Malaysia akan sentiasa memperalatkan kuasa polis dan Fru maupun ketenteraan terhadap rakyatnya sendiri demi mengekalkan kekuasaan mereka. Golongan Badwi diluar Bandar diperalatkan dengan dibayar upah untuk nyawa politik mereka.

Macam kat Malaysia jugalah. Kekalahan Pas masih lagi berlegar dikalangan golongan buta-politik yang boleh diperalatkan dan dikelirukan pemikiran mereka seperti masyarakat luar-bandar, peneroka, golongan miskin seperti perkampungan tradisional dan nelayan serta golongan setinggan. Golongan inilah masih lagi ‘makan’ dengan politik wang demi mengekalkan kuasa politik golongan zalim ini. Apakah mereka macam badwi juga??? Nak harapkan Pak Lah Badawi... susah 3X. Dalam masa sama mereka akan memperalatkan dan menggunakan tipu-helah yang pelbagai… siapa akan bersama mereka??? FRU? Polis? SPRM? SPR? PEKIDA??

Apapun sampai bila golongan ini boleh diperalatkan??? Sampai masanya pimpinan UMNO mesti memilih samada turun dari tampuk kuasa atau memilih keranda!!!
http://ustsaifulbahri.blogspot.com/

No comments: