Saturday, February 5, 2011

Skandal seks Puteri Umno

Kantoi lagi : Skandal Seks Puteri Umno


Artikel : Jika benar dakwaan Abbas Ahmad yang mengatakan bahawa Pemangku Penolong Pegawai Daerah Semporna, Nursih Nusuri menjalinkan ‘Cinta Terlarang’ dengan Ketua Puteri UMNO Semporna, merangkap Naib Ketua Puteri UMNO Sabah, Zakiah Haji Kalipunya; saya mencabar agar Ketua Puteri UMNO Malaysia, Datuk Rosnah Rashid Shirlin agar memecat Zakiah yang telah menconteng arang ke muka Puteri UMNO.

Sebagai Ahli Puteri UMNO Semporna, saya dihujani dengan pelbagai soalan kerana Ketua Puteri kami terjebak dengan Skandal Seks dengan suami orang sedangkan beliau adalah Pegawai Insolvensi dan pasangannya seorang Pegawai Kerajaan, ekoran isu ini dibicarakan secara terbuka di laman web sosial, facebook.


Sehubungan itu, kami mencabar Zakiah Kalipunya, agar menyaman Abbas Ahmad dan Sabahkini.net jika berita yang dipaparkan langsung tidak berasas; namun jika benar, beliau hendaklah meletakkan jawatan.

Betapa malunya Ahli Puteri UMNO Sabah yang beragama Islam tetapi berkelakuan seperti haiwan kerana sebelum ini ada yang menggugurkan kandungan sehingga meninggal dunia di Jakarta; ada yang berskandal dengan Adun dan Pembantu Menteri; ada yang menggoda suami orang sehingga suami terpaksa menceraikan isterinya untuk bernikah dengan Ketua Puteri UMNO; malah ada Mantan Ketua Puteri UMNO terjebak dengan Skandal Seks sejenis.

Zakiah ‘California’ iaitu gelaran untuk bapanya, ‘Kalipunya’, tidak lagi layak memimpin Puteri UMNO Semporna dan UMNO Sabah kerana telah mencemar imej Puteri UMNO dan menjadi perosak rumah tangga orang!

Sabahkini

1 comment:

Anonymous said...

Salam...sy berminat utk share link di bawah nie...

mengenai bekas puteri umno Bayan Baru.. Noor Hayati Fitrah Binti Shahril...