Saturday, February 5, 2011

Sokong kerajaan Selangor bantu ADUN Sri Muda

Pendirian Selangor bantu ADUN Sri Muda wajar

http://1.bp.blogspot.com/_5tPhhg2RFY4/TG438uQCQNI/AAAAAAAABJU/MwG_8sWsWnc/s1600/Iskandar+Puasa+2010.jpgSHAH ALAM, 6 Feb.: Tindakan Kerajaan Negeri membiayai kos perundangan kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei dipersetujui pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang lain.

Timbalan Pesuruhjaya II Pas Selangor, Iskandar Abdul Samad berkata, tindakan Kerajaan Negeri itu wajar kerana ia dilakukan atas kapasiti beliau sebagai ADUN.

“Provokasi daripada pihak pembangkang (Barisan Nasional) menjadikan isu ini (pembiayaan kos perundangan Shuhaimi) salah di mata masyarakat.

:“Pembangkang mempertikaikan tindakan kami semacam wujud satu ‘double standard’ antara tindakan kami dan pembangkang,” katanya yang juga ADUN Cempaka.

Sementara itu, Timbalan Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri, Dr Xavier Jayakumar berkata, keadilan dan kebenaran harus diutamakan dalam kes tersebut.

“Isu seumpama ini, tidak seharusnya dipolitikkan sehingga sanggup mengubah fakta demi memenuhi tuntutan peribadi pihak yang terlibat.

Sementara itu, Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok berkata, pihaknya sentiasa memberi sokongan penuh kepada Shuhaimi kerana tahu beliau di pihak yang benar.

“Pihak yang tidak bertanggungjawab telah menyalah tafsirkan maksud sebenar beliau, menjadikan kenyataan yang dikeluarkan oleh Shuhami seakan menghina sultan.

“Bukan niatnya untuk mengeluarkan kenyataan tersebut," katanya.SH

No comments: