Tuesday, February 8, 2011

PM pun depa tipu, rakyat lagi la

Tipu PM: Bukti ADUN BN Sarawak Tidak Jujur

SHAH ALAM 8 Feb.: Sikap ADUN Barisan Nasional(BN) yang dilaporkan berbohong tentang diri mereka sendiri ketika pertemuan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Miri, minggu lalu dilihat sebagai sikap yang mengecewakan rakyat Sarawak.

Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Sarawak, Baru Bian ketika dihubungi Tv Selangor hari ini menjelaskan ia adalah gambaran sebenar mengenai peribadi dan sikap ADUN BN yang jelas tidak jujur dan mementingkan diri sendiri.

Oleh itu, beliau meminta rakyat Sarawak menilai dan memilih pemimpin dengan penuh hati-hati pada pilihanraya umum akan datang.

"Terbukti BN punya wakil rakyat, adalah orang yang tidak tulus ikhlas, orang yang tidak ada prinsip, pemimpin yang tidak berdisiplin," katanya.

Mengulas lanjut katanya faktor ini menjadi amalan ADUN BN selama ini sepanjang mereka mentadbir negeri Sarawak dan ia juga cara mereka memimpin rakyat Sarawak.

"Kalaunya kiranya mereka ini dapat menipu perdana menteri bos mereka apatah lagi orang rakyat biasakan," katanya sinis.

Oleh itu, tambahnya Pakatan Rakyat menyeru rakyat Sarawak berfikir kerana perkara ini bukan dibongkar oleh pihak pembangkang tetapi ia adalah dari laporan media.

Baru Bian menyeru rakyat Sarawak memilih dan memberi peluang kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir negeri Sarawak dalam pilihanraya umum akan datang.

Sekiranya dikira diberi peluang jelasnya Sarawak akan ditadbir dengan jujur setulus ikhlas berdasarkan prinsip CAT atau Competency, Accountability dan Tranparency seperti yang diamalkan di Pulau Pinang dan Selangor ketika ini.

Malaysiakini dipetik hari ini beberapa ADUN BN dilaporkan berbohong tentang diri mereka sendiri ketika pertemuan hati ke hati mereka dengan Perdana Menteri.

ADUN BN, Dr Jerip Susil dan Daud Abdul Rahman mengesahkan sesetengah rakan mereka berbohong dan tidak memberikan cerita sebenar mengenai kawasan mereka.

Difahamkan Perdana Menteri kelihatan marah dengan keadaan berkenaan.

No comments: