Sunday, October 2, 2011

HARI2 FITNAH!!! Puak-Puak Songkok Tiga Jengkal tak kerja lain

‘Ada pihak tidak senang dengan kelancaran pentadbiran Azizan’

ALOR SETAR - Penyebaran khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mendakwa Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak kembali sakit, malah dikatakan diserang strok, disifatkan sebagai sebuah manifestasi kekecewaan pihak tertentu yang masih mengharapkan Azizan mengalami masalah kesihatan dan tidak mampu menguruskan pentadbiran.

Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor berkata, tahap kesihatan Azizan setakat semalam amat memuaskan, walaupun pada Ogos lalu, keadaannya amat lemah.

“Ini antara usaha pihak tertentu yang tidak senang melihat kepimpinan Azizan kembali lancar. Pihak terbabit ternyata tidak mampu berdepan pendekatan politik dan pentadbiran yang dilaksanakan dengan cemerlang sepanjang Azizan menjadi Menteri Besar sejak 2008,” katanya.

Menurutnya, mungkin ini taktik terbaru pihak berkenaan menimbulkan keresahan dalam kalangan rakyat dengan menimbulkan masalah kesihatan beliau, untuk mengikis keyakinan orang ramai terhadap kepimpinan beliau.

“Tiada cara lain yang mampu menepis dakwaan mereka sebelum ini bahawa Kerajaan Negeri pimpinan Azizan tak mampu bertahan lama. Kemungkinan juga mereka bimbang dengan perkembangan dan kemajuan Kedah, khusus dalam aspek kewangan negeri yang semakin memberangsangkan.

:“Sudah pasti perkembangan baik ini memberi tempelak yang besar kepada rekod buruk pemerintahan Barisan Nasional (BN) lalu,” katanya.

Muhammad Sanusi berkata, penyebaran SMS itu juga didakwa sengaja dibuat pihak tertentu untuk menimbulkan suasana tidak aman di Kedah, selain mahu rakyat percaya Azizan sudah tidak mampu mentadbir.

“Saya harap rakyat tidak mudah percaya dengan apa-apa sebaran SMS berkaitan memburukkan Azizan mahupun pentadbiran negeri. Jika inginkan kepastian boleh rujuk pada Jabatan Penerangan di Wisma Negeri,” katanya.[Sinar Harian]

No comments: