Sunday, October 2, 2011

UMNO KATA!!! Hanya 2 ribu hadir Sambutan 60 Tahun PAS



Jumlah yang hadir dalam Ucap Perdana semena 60 tahun PAS ini dianggarkan sekitar 20,000 orang, memenuhi segenap ruang Dewan Milenium malah melimpah hingga ke luar dewan.

Biarpun jumlah itu sedikit kecil jika dibandingkan dengan jumlah hadirin di Rumah Terbuka Aidilfitri Malaysia yang telah diaakan di Guar Perahu September yang lalu dimana kebanyakkan nya telah diangkut (baca di SINI).. aku bangga..



Aku bangga kerana mereka-mereka ini hadir ke majlis yang tidak menghabiskan RM1.2Juta duit rakyat..

Aku bangga kerana mereka hadir tanpa dijanjikan upah RM100 ke RM200 bila menaiki Bas tapi ada yang dapat dan ada pula yang tak dapat..

Aku juga berbangga Mereka datang tanpa diangkut dengan 60 ke 75 buah Bas yang pemiliknya telah dijanjikan akan dibayar sebanyak RM700 bagi sebuah Bas tapi yang diterima mereka hanya RM200.

Mereka datang bukan untuk menjamah 1000 Biji Murtabak yang dipesan tapi bila hari Majlis diadakan pengusahanya dibiar makan sendiri 1000 biji Murtabak itu, kerana pesanan yang dibuat tidak diambil.

Mereka juga datang bukan untuk menikmati 10,000 cucuk satay yang dipesan tapi tidak juga diambil dan pengusahanya dibiar ternganga kerugian..

Mereka datang tanpa dipaksa.. datang dengan ikhlas demi sebuah perjuangan...ANAK SUNGAI DERHAKA































Lagi gambar sila lihat di ( SINI )

No comments: