Sunday, October 2, 2011

TOLAK UMNO!!! 50 ahli UMNO sertai PKR

KUANTAN, 3 Okt - Kecewa dengan UMNO, seorang Ketua Cawangan "Hassan"Ketua UMNO Cawangan Indera Mahkota 1, telah menyerahkan borang keahlian kepada Naib Presiden PKR, Fuziah SallehPKR Ranting Indera Mahkota 1 ditubuhkan dan beliau dipilih sebagai Ketua Penaja ranting terbabit.

Dalam ucapan ringkasnya, Hassan menegaskan beliau bertindak menyertai PKR selepas melihat UMNO kini semakin tersasar dari arus perjuangan. Ramai pemimpin katanya, sudah mula terpesong dari perjuangan asal untuk membela nasib agama, bangsa dan negara.

Sebaliknya, mereka lebih berselera mengenyangkan tembolok masing-masing dengan mengejar kekayaan peribadi masing-masing. Akhirnya rakyat dipinggirkan dan kebajikan hanya dijaga bila tiba musim pilihanraya seperti sekarang ini. Pada majlis ringkas itu, Pemangku Ketua Cabang Indera Mahkota Lee Chean Chung

parti itu bersama lebih 50 orang penyokongnya bertindak menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR). Beliau yang hanya dikenali sebagai
merupakan dalam satu majlis di Restoran Saji Rahmat dekat sini petang semalam.

Pada majlis itu juga juga turut menyampaikan ucapan dan mengucapkan syabas kepada Hassan yang berjaya menaikkan semangat PKR di cabang itu.

Beliau berharap dengan kemasukan Hassan dan pengikutnya, maka cabang Indera Mahkota akan diperkukuhkan lagi dalam usaha mengekalkan kerusi parlimen itu yang dinenangi pada PRU-12 yang lalu.

Hassan serahkan borang kepada Fuziah, disaksikan Lee Chean Chung
[Turut hadir dalam majlis itu ialah Dato' Fauzi Abd Rahman (Pengerusi MPN Pahang), YB Azan Ismail (Ahli Parlimen Indera Mahkota), Razali Alias (Ketua Penerangan PKR Pahang), Kamarzaman Md Yunus (Setiausaha PKR Pahang) serta lain-lain pimpinan Pakatan Rakyat.

PKR Indera Mahkota sebelum ini dianggap cabang yang paling banyak bergolak apabila krisis kepimpinan parti menyebabkan Timbalan Ketua Cabangnya, Ibrahim Sidek bertindak keluar dan menyertai UMNO.

Kemudian berlaku banyak krisis dalaman yang lain semasa pemilihan parti itu Oktober tahun lalu. Namun pemilihan semula tidak dijalankan kali ini memandangkan ia tidak sampai 30% yang dibenarkan.

Apapun, peluang untuk kedua-dua parti menang di Indera Mahkota tetap cerah sebenarnya. Tambahan pula perubahan jelas dapat dilihat di sana sini. Cuma strategi sahaja yang perlu].PDO

No comments: