Monday, November 22, 2010

Zambry tiada, BN Perak lumpuh tidak bermaya

IPOH, 22 Nov. : Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) yang mengikuti perkembangan semasa melalui media massa arus perdana dan juga laman web atau blog pro Umno / Barisan Nasional (BN) dilihat ketandusan bahan berita atau sumber maklumat setelah Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menunaikan Ibadah Haji sejak pada 9 November yang lalu sehingga sekarang ini.

Dapat dilihat dengan ketiadaan Datuk Seri Zambry, pergerakan kerajaan negeri atau Umno / BN lumpuh dan tidak bermaya.


Ini dapat dilihat bahawa yang memimpin Kerajaan Negeri Perak hanyalah Datuk Seri Zambry dan kewujudan EXCO-EXCO Kerajaaan Negeri yang lain hanyalah bersifat mengisi tempat kosong sahaja. Kedudukan Datuk Seri Zambry menerajui sebagai ketua tidak dapat dinafikan.

Tetapi secara tidak langsung juga menunjukkan bahawa semua yang sedang memegang jawatan sebagai EXCO Kerajaan Negeri atau berjawatan di dalam parti tidak berfungsi langsung.

Bagi dalam Pakatan Rakyat (PR), semua yang memegang jawatan difungsikan dengan sebaik mungkin. Perkara ini menjadi tonggak kekuatan PAS / PR di dalam berhadapan dengan Umno / BN.


Secara tidak langsung juga menunjukkan pimpinan yang sedia ada di dalam Umno / BN takut berdepan dengan pimpinan PAS / PR dan tidak mampu mewujudkan budaya kerja berkumpulan dalam kerajaan.

Disebabkan itulah, Umno / BN dilihat ketandusan pimpinan yang berkaliber dan bermaya. Rakyat sudah tentu ingin melihat sesebuah kerajaan negeri itu tidak bergantung atas seorang individu sahaja tetapi bagi semua yang telah dilantik menunjukkan kemampuan mereka atas tanggungjawab dan juga amanah yang telah diberikan.


Oleh yang demikian, DPPN Pk berharap dan menunggu kelibat mereka di dalam kenyataan-kenyataan yang akan di buat di dalam berita media massa arus perdana dan juga laman web atau blog pro Umno / BN nanti.

No comments: