Thursday, January 5, 2012

FITNAH JAHAT BLOGGER UMNO!!! Mari baca apa kata kawan Ustaz Azhar Idrus

http://3.bp.blogspot.com/_Yk0CaA5FGXc/SH97Xc68UaI/AAAAAAAAAXU/tIbd5zAxDyk/s400/PIC_3233.jpegAkibat fitnah yang dilemparkan oleh blogger-blogger Umno terhadap Ustaz Azhar Idrus begitu jijik dan melampau, seorang sahabat Ustaz Azhar telah menyanggah fitnah-fitnah tersebut melalui tulisan di facebooknya.

Dipaparkan disini tulisan sahabat Ustaz Azhar Idrus yang dipetik daripada facebook Wira Utama.

Heboh org duk cakap ttg blog yg duk kata ke ustaz Azhar Idrus, dan terlalu sangat melampau, gini lah biar saya jawab, kat blog tu dok leh jawab sbbnya kena subscribe.. sbb apa saya nok jawab, sbbnya saya org Ladang, rumah ustaz dekat je dgn rumah saya, saya dgn ustaz berkawan dari sejak kecil... jadi banyak yg dia kata saya boleh jawab

dia kata dlm blognya "Namun persoalan mula timbul apabila beliau menggunakan pendekatan maki hamun dan cercaan dalam setiap ceramahnya"

jadi kita dok perlu ambil pot sbbnya dia pun mengaku "Saya sendiri tidak pernah mendengar ceramahnya walaupun ada yang kata boleh didengar melalui you tube kerana tidak tahu siapa Azha Idrus ini sebenarnya."

doh bila sendiri dok pernah dengor, mana dia tahu ustaz menggunakan pendekatan maki hamun?

dia kata jugak "..Kalau mahu ketawa baik tonton Maharaja Lawak dan kalau mahu menuntu ilmu mestilah mencari guru yang pandai tapi ada yang beritahu ceramah beliau ini penuh dengan maki hamun tidak kira dalam masjid ataupun surau dan beliau pandai membuatkan orang ketawa."

jadi kita boleh tahu apa sikapnya pada ugama, buleh pula dia hendak ketawa dgn peserta maharaja lawak yg dia pun bukannye kenal tapi dlm masalah agama dia tak mahu dengar kerana dia tidak tahu siapa ustaz Azhar Idrus.. klu gitu, iman masjidi haram klu baca quran pun mungkin dia takmau dengar sbbnya bukan dia kenal pun...

dia kata lagi "Azhar Idrus anak kelahiran Kg Ladang,Terengganu ini menghilang diri cukup lama dan setelah balik ke negeri asal,beliau mula menyusup masuk ke majlis-majlis tahlil untuk menyampaikan tazkirah awalnya dan mengenakan bayaran tertentu."

satu kenyataan yg sangatlah dusta, tidak pernah ustaz Azhar menghilangkan diri, ustaz Azhar (maaf saya kurang pasti tempat lahir) masa kecil duduk di satu kem tentera(klu dok silap) kedah (sbb tu klu ustaz azhar klu cakap kedoh power) bersama neneknya kerana suami neneknya bertugas sebagai anggota keselamatan, setelah habis bertugas ustaz mengikut kluarganya kembali ke terengganu, kg Ladang Sekolah(kita panggil Ladang Blues masa tu), kemudian bersekolah di SMsultan Sulaiman, kemudian institut Berakan.

Nampak sangat nok lebong penulis blog itu...

Sebabnya saya bersekolah di asrama, saya kurang pasti, tapi yg saya tahu ustaz berkerja dgn Utusan Malaysia diKL, sebelum ditukarkan ke utusan malaysia di terengganu (masa tu kilang utusan kat kg hiliran/bukit kecil (dok pasti masuk kg mana kawasan itu, dekat agen kereta nissan tu).. bila masa ustaz menghilan diri...

dia kata pulok "Dalam soal pandangan politik beliau cukup bijak kerana tidak menyertai mana-mana parti politik terutamanya PAS walaupun setiap ceramahnya beliau sering memetik pandangan Hadi Awang kerana beliau tahu,berada dalam PAS sukar untuk beliau mencari wang dan terpaksa menyumbang kepada parti itu"

sangat lah menipu.. masa mula2 mendekatkan diri dgn kuliah2 ugama ustaz pernah jadi kepala usrah PAS (PAS masa tu dok kuat mana di ladang, wak ada UMNO dgn Pala Lembu), sebagai ahli ke tidak kita dok pasti, tapi kebanyakan org yg menyokong PAS kat Ladang masa tu bukanlah ahli secara rasmi (jenis org Ladang, gitu, tapi leni doh doh)

kemudian dia kata "Sebab itulah barangkali beliau maki hamun pemimpin PAS atau UMNO supaya memudahkannya untuk beliau cari makan dengan hasil ceramah maki hamunnya."

bab cari makan dgn ceramah, wa tabik ustak... masa muda dan tengah mula2 mengaji dulu ustak meletak jawatan sebagai pekerja di Utusan, gaji ustaz masa tu kita malas cerita, sapa masa tu mampu beli jam Tag Heuer, model diver tu, kita kawan2 ustak mampu beli seiko diver je (try ah tanya ustaz ada dok lagi jam tu, dlm tahun lepas tengok lagi ustak pakai jam tu sekali sekala), sbb ustaz letak jawatan kerana nok tumpu pada menghadari kuliah2 kerana kerja utusan masa tu, dok tentu masa, kadang malam kadang siang, jadi banyok kuliah ustaz miss.. tahu apa kerja ustaz buat lepas letok jawatan? ustaz merak kain batik.. tanya diri kita sendiri, sanggup dok kita? dlm masa menerak kain batik tu ustaz sambil2 mengafal matan jurmiah (kitab nahu)

tah2 tukang tulis blog tu ngaji pun dok gi walaupun penuh masa terluang yg ada.. klu nok berhenti kerja sbb nok gi ngaji jauh sekali lah...

dia kata lagi "Penduduk setempat mula mempersoalkan kredibiliti serta taraf perguruannya hingga melayakan beliau bergelar ustaz.Di mana ustaz ini belajar ilmua agamanya? Siapa gurunya dan kalau belajar di Pasenttren,pasentren mana,kalau belajar di pondok, pondok mana dan kalau belajar di universiti,universiti mana yang tiba-tiba sahaja boleh menjadi Ustaz ataupun orang yang arif tentang agama?"

sbb tu kita kata dia lebong, tipu dan dusta...

ustaz secara rasminya mmg tidak pernah mengaji pondok atau mana2 pusat2 pengajian agama, tapi guru2 ustak adalah daripada org yg sangat2 hebat ilmunya, salah seorg daripadanya ialah ustaz hakim (losong) atau org panggil juga muzmi atau mat amin (sbb dia anak arwah cikgu mat amin, losong), seeorang yg cukup tinggi hemmahnya dlm mengaji agama, beliau pernah duduk berbelas tahuh di pattani mengaji ilmu, dan siapa2 org malaysia yg mengaji di pattani sekitar tahun pertengahan 80an-90an kenal sangat dgn 'hakim', malah beliau menjadi kepala matalaah pada pelajar2 pondok tempat dia mengaji.. org melaka tentu kenal ustaz Abdul Rahman, org kuala terengganu panggil Ustaz Mang Melaka, dan ustaz hakim ini ialah abg ipar ustaz mang (isteri ustaz mang itu adik ustaz hakim)

itu satu, yg lain kita dok yah sebut...

dia kata lagi "Orang Terengganu tahu dan orang Kampung Ladang tempat lahirnya tahu bahawa Azhar Idrus sebelum ini merupakan seorang pemuzik yang pandai memetik bass gitar serta bermain piono dan organ.Pernah bersama-sama Sallem,penyanyi IKLIM malah beliau juga sebelum ini merupakan seorang jurugambar dan penulis bebas.

kita org ladang dan berkawan rapat dgn ustaz kita lebih tahu.. klu dia kata ustaz pandai memetik bass gitar, silap ah, ustaz lead gitar bro, Umaro lead gitar iklim tu jam sama ah dgn ustaz, pernoh dok tengok umaro guna gitar gibson (berat 66 gitar tu) asalnya gitar ustaz.. set2 ladang masa tu, klu umaro dgn ustaz, kita pilih ustaz lagi bahagian main gitar... sori ustaz.. :)) dan ustaz mungkin boleh sikit2 main piano dan organ, tapi setahu kita dok lah sampai boleh kita masukkan dlm kisah hidup, kelas2 boleh tekan dan bunyi je..

dia kata juga ustaz merupakan seorg jurugambar dan penulis bebas sebelum ini (takdir ku, sebelum ini maksudnya sebelum jadi ustaz) satu lagi dusta, tapi tak pe ah tidaklah menjadi jatuh maruah seseorg klu kata gitu pun, tapi ini menunjukkan dia seorg yg tukang reka cerita.. sebabnya baru ceh ni je main kamera tapi ustaz ialah seorg yg sangat tinggi hemahnya dlm satu benda yg dia buat, tanya lah org2 lama2 main kamera di kuala terengganu, mereka semua tahu.. tapi dia kata ustaz pernah menjadi penulis bebas tipu juga, tapi klu tulis kitab rasa ada 2-3 kita jawi yg ustaz tulis... tapi dok publish lah, sbb kita rasa mungkin ustaz tulis untuk menajam ilmu yg ustaz beelajor doh...

biasa dia doh, mula2 dusta kecil2 kemudian dusta besor2 pulok... dia kata lagi "Soal Azhar menuntut pengajian Islam dimana,biarlah beliau yang menjawabnya cuma kita menuntut penjelasan dan ingin tahu daripada Ustaz Azhar berkaitan dengan peristiwa jam lebih kurang 1.00 pagi di kawasan Masjid di Jambu Bongkok,Marang,Terengganu"

klu kita doh tengok dusta2 dia yg atas tu, adakah persoalan yg dia timbulkan ini boleh kita ambil pot? walaupun kita tidak berada pada tarikh dan masa yg disebut itu, klu dah atas nun tipu berabuk, dok kan wak ni dia dok tipu.

tapi dia kata "Kita tidak menuduh apa-apa cuma mahu penjelasan daripada Azhar Idrus apakah peristiwa sebenarnya?"

lastly aku jawab cisss!!

Ajijoi

32 comments:

Anonymous said...

se lagi kerja hok ustaz buat 10 thn lepas, amik upoh ngaji kubur...hok tkg wak fitnon ni sanggup ke nok amik upoh ngaji kubo? beng2 la wak fitnoh tu...
sedo la sikit...mati tu sakit bg org hok dok jjuruh...tapi nikmat bg org2 beriman...insyaAllah...

Anonymous said...

berbahgialah UAI sbb die dapat pahala percuma dr fitnah2 yg dilemperkan..memetik kata2 UAI,kalu kite layan org bodoh, ngn kite2 sekali bodoh..^^

Muhammad irwan muhammad zahuri said...

saya sayang ustaz azhar

jusoh che long said...

doh nok wak gane die tu ketua blogger umco. die makan gaji nge fitnoh.tiap2 ari kene karang se fitnoh baru bulih gaji.
takut mende fitnoh orang doh kije die.

(wartawan juga sejenis kerja memfitnah orang)

Permata © said...

الخق سيغلب الباطل
Yang BENAR akan MeLENYAPkan yang BATIL!

redzx said...

Ustaz ade sokmo kabo ke ambe... "sabar..sabar tu senjata paling ampuh..saya dh byk kali guna senjata ni..tak pernah kecewa.."

Anonymous said...

blogger, baling batu sorok tangan.. mcm tak ada akal nak ngate org mcm tu..

Anonymous said...

blogger, baling batu sorok tangan.. mcm tak ada akal nak ngate org mcm tu..

Aiman said...

http://www.youtube.com/watch?v=4Sk71nKfGu8

Ni asal usul dia...

Anonymous said...

bodoh giler org buat fitnah ni..teruskan perjuangan UAI :)

Hazwan Arif said...

fitnoh la gane2 pon..xdok org pon nk caye...

fadhil83 said...

YA ALLAH..tabahkn hati ustaz azhar utk mnghadapi fitnah2 syaitan laknatullah lnl.KAU buka la hati mereka supaya brtaubat nasuha YAALLAH...amin..

fadhil83 said...

YA ALLAH..tabahkn hati ustaz azhar utk mnghadapi fitnah2 syaitan laknatullah lnl.KAU buka la hati mereka supaya brtaubat nasuha YAALLAH...amin..

Anonymous said...

konspirasi saiful bukhari terhadap anwar ibrahim..

http://semutmalaysia.blogspot.com/2011/10/saksi-misteri-mari-menjawab-tuduhan.html

Anonymous said...

UAI tak yah susoh-susoh aaa... nok layan orang wak jahat ni. Rama orang TRG. back-up UAI. Puak-puak ameno tahu mende... puak tu. Bahang rambang jee... Ajak cakap atas surau dan masjid bab politik jatuh lerai abih jatung puak ameno. Di atas pentas dok berape seng(RM)harga banding dgn masjid... boleh laaa puak umeno cakap bahang rambang.

nisa1694 said...

bodoh punya bloger UMNO kita menilai seseorang tu bredasar hujah serta nas nas yg dia berikan .....bukan hal lawak lawak sampingan yg jadi daya penarik ustaz Azhar tu ..kalau dah dasar hati karat tu cam tu laaa

Anak Buah Ustaz Mang said...

Ustaz yang takbur memaki hamun org lain dalam ceramahnya2.. Saya pun pernah menghadiri sebab tu saya tahu. Tak layak dipanggil Ustaz. Akhir zaman org yang rasa dirinya alim ulama menjual agama.. Kalau dah taksub tu, cakaplah ape saje semuanya dia betul, semuanya Ustaz dia yang betul bagaikan maksum!

Mesti jawab.. di mana Ustaz jam 1 pagi itu??

Anonymous said...

Dah kena atas idung sdiri, maroh sangat ah dia tu. Orang kata bodo kan maroh. Kena kata kurang cerdik kot, baru dok maroh.Dah dasar tamboh pakai agama, gitu ah jadinya blogger umno yaang tamboh cerdik tuuu..

Anonymous said...

kubur penoh gi ke dok tahu org mcm tuu. Ni jenis manusia bila azan dan program agama dalam tv terus tukar siaran. Bila time konsert hiburan dia depan skali. Ustaz cakap macam tuu supaya kita mudoh paham. org suka dengor ustaz Idrus ngajor Sbb dia ngajor org mudah paham dan dok ngatuk.lagipun dia susuk perkara yg berkaitan dgn agama. org umno pun ramai yg dengor ceramohnya. bakpa gok.....

Anonymous said...

pembetulan
"lagipun dia dok susuk perkara yg berkaitan dengan agama" 13 may,2012 11:7

korie said...

meme jahat puok sain dengan dajjal nieh...dop ingat ke mapuh ker....berat nanang2 puok2 nih...dengan ulamak pun nok buat fitnoh...lagu mane pun UAI tetap menjadi ikutan masyarakat ramai...kami sokong UAI....Takbir!!!hidop PAS tolok Toghut....

Anonymous said...

Semangat Kesukuaan suma komen2 nie . . sumanya dari kalangan org pantai timur . . huhu

Anonymous said...

oghang dok ngaji...biar la... kalu layang org hok dok brape betol, kite pung jd dok betol gak...

Anonymous said...

Biala..org nok kte bnde pon ikotla...org2 kite..pkt g dngo blake la nga UAI..g ngadak nutut ilmu..buleh pahalo..buat bkal msok kubur..dok layang org gnie..pah kite nyupoh..erek masok kubo skali..biala..Allah tahu blake..dok main buoh jam 1 pg..mg tdoh 2 mg tgk ke..klu dnga buoh org..x btol..nmo ftnh..klu btol..ngupat..jd sloh blake..meh2..kte g dngo blake UAI d msjd2 n sra2 trdkt..

Anonymous said...

yang ustaz azhar dok kate bodo, kapir, tu mendenye bnyk kat youtube, kalu ustaz yg molek dok kate gitu..

Anonymous said...

Kepada seluruh Malaysian yang dihormati;
Bahawa Chairman Gombak MCA (Malaysia Chinese Association, YIP KUM FOOK menguna kuasa politiknya menipu wang kami di Taman Daya, Kepong(memohon gerai), merosakkan keluarga orang lain, import wanita dari China(dangin hidup)………….

Sekira tuan-tuan dan puan-puan tidak percayai atas kejahatannya bolih bertanya orang tempatan di Taman Daya, kepong.

Chairman MCA Gombak (Malaysia Chinese Association), YIP KUM FOOK “U” buat Dosa “U” tetap akan menimpa kesusahan tidak lama lagi. TUHAN ADA MATA.

Respected throughout the Malaysian;
That the Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK used political power cheated our money at Taman Daya, Kepong (applying stalls), hurt people’s family, imports women from China (living meat) .............

If ladies and gentlemen do not trust the evil, can ask local people at Taman Daya, kepong.

Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association), YIP KUM FOOK "U" created of sin "U" will override trouble Unallocated fixed soon. GOD HAS EYES.

整个马来西亚的尊重;
Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK(叶金福用政治权力,在Taman Daya,甲洞(申请摊位)骗我们的钱,伤害别人的家庭,从中国进口妇女 买卖色情业务...... ....

如果女士们,先生们,不相信他的邪恶,可以问当地的人。

Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK (叶金福),叶金福 “您” 将面对因果报应。老天有眼。

-主办单位: MCA Selayang..

coreaspire said...

Assalamualaikum,aku ni bkn kata penyokong mn2 parti, tp klu ilmu yg baik tu disampaikan mana2 ahli parti baik PAS mahupun UMNO atau PKR (klu ada)..aku akan jadikn ilmu untuk aku terus blajar..kena pandai pilih jgn smpai terpesong dr Al-Quran dan Hadis.Kadang2 org UMNO yg bg komen ni bg pendapat sendiri yg boleh merosakkan imej UMNO..dan PAS yg membalas cara negatif boleh merosakkan imej PAS.. aku bnyak dengar ceramah Ustaz dlm YT..aku bnyak belajar dr ceramah ustaz..soal mana dia belajar..org yang belajar je tau betul atau tidak apa yg dia sampaikan..tukang fitnah dia akan ragu sbb dia tak tau ape2..soal dia pndai main alat muzik..itu bkn hak penilain manusia..itu kelebihan dia,asalkan dia xguna untuk lalaikn org..knpa nak kait perkara lmpau dgn ape yg ada skrang..?klu mcm tu susahlah org yang nak berubah..klu Islam tetapkan mcm tu..jd aku nasihatkan org yg suka fitnah2 ni...kita luruskan hati sendiri sblum kita nak cerita tntg bengkok hati org lain..sbb kita lebih kenal diri sendiri..yg xnampak biar Allah tentukan..Wallahualam..ORG MELAKA

Anonymous said...


Apa yang dipersoalkan bukanlah soal kehidupnya, kemahiranya sebagai seorang pemuzik, tempat dia menimba ilmu dan dengan siapa tetapinya yang penting adalah:

Zaman Nabi Muhammad SAW memberi ceramah agama, berdakwah, mengajar ilmu-ilmu Islam, sahabat dan umatnya yang mendengar akan sendirinya merasa takut, gementar dan tawaduk apabila dibacakan ayat-ayat AlQuraan kerana dapat merasai dan memperlihatkan kebesaran, kekuasaan dan kekuatan ILLAHI yang mengatur segala urusan manusia dan alam semesta. Ayat AlQuraan adalah peringatan, petunjuk, amaran dan Perintah.

Apabila ust ini berceramah, para pendengar sebaliknya tergelak terbahak-bahak kerana `lawaknya' yang sering melampaui batas dan dilihat menjadikan `ceramah' sebagai landasan `mengutuk dan mencaci' pihak tertentu. Perlukah begitu...

Begitulah perbezaan yang dilihat sangat ketara dalam menyampai pengajaran Islam.

Kalau kita melayari ceramah-ceramah agama oleh pendakwah luar negara seperti Allahyarham Ahmeed Deedat, Dr Zakir Naik, Yusof Este's dllnya cukup indah dan tenang. Malah ramai yg memelok Islam ketika ceramah itu.

Sebab tulah kita lihat lebih ramai bukan Islam memelok Islam di luar negara kerana kaedah ceramahnya. Di Malaysia kaedah berbentuk `nak menyeronokkan' dan menghalalkan cara untuk mencaci dan mengutuk `lawan' lebih digemari dan dipilih.

Kalau dakwaan kaedah `melawak' ini lebih digemari, disenangi dan dikatakan cara yg mudah difahami kenapa kaedah pengajaran ini tidak dilakukan di sekolah-sekolah, pondok-pondok dan universiti dilaksanakan.

Apapun, muga-muga ayat AlQuraan itu menjadikan kita lebih mentaati dan mengingati ALLAH.

Pelatuk said...

Sdra,

Sebaik-baik perbuatan adalah apabila dibacakan atau didengarkan ayat suci AlQuraan dan Hadis, kita akan merasa keinsafaan, rendah diri, tawaduk, gementar kerana peringatan dan kekuasaan ALLAH dan mahu lebih mendekatiNya untuk mendapat keredhaanNya. Malah ada ketikanya akan menitiskan air mata keranaNya.

Begitupun, Nabi tidak pernah berdakwah begini rupa, malah jauh sama sekali mencaci, menista dan memburuk-burukkan seseorang! Apakah ini landasan ceramah agama atau ceramah politik! A'uzubuillah.

Ya ALLAH, berikanlah kami petunjuk yang sebenar-benarnya kami mohon rahmatMu, perlindungan dari azabMu dan pertolonganMu di kala kami masih hidup mahupun mati.

Anonymous said...

Jgn jadikan masjid tempat ketawa berlebihan2 ni semua keje syaitan.

Masjid tempat beribadat menjadikan kita insaf. Klu nak menghiburkan hati dgn ketawa tak tentu arah lebih baik tengok maharaja lawak

Anonymous said...

Kita hormat kat ustaz Azhar Idrus...semoga Allah melindungi beliau dan keluarganya..amin! Dari: negara jiran

Anonymous said...

umno laknatullah tu memang tak serik buat fitnah sejak zaman mahathir lagi mula-mula fitnah anwar lepastu fitnah nik aziz ngan hadi awang sekarang fitnah pula ustaz azhar apa dah jadi dengan umno ni dah tak sabar nak jadi kafir sangat kah kalau umno berdendam dengan nik aziz tu boleh terima lagi sebab musuhnya ini dendam dengan uai uai tu pendakwah bebas la umno laknatullah hoi bukan pendakwah pas cuma uai rapat dengan orang pas itu saje tapi dia tak lah pro-pas sangat umno kafir laknatullah hoi............