Thursday, January 5, 2012

FITNAH MAHASISWA!!! Kerajaan UMNO dan Blogger UMNO sepakat reka imej buruk mahasiswa



mStar melaporkan:
PUTRAJAYA: Kesemua 17 pelajar universiti yang ditahan selepas enggan bersurai selepas mengadakan demostrasi di hadapan pintu masuk ke Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) pada awal pagi tahun baru didapati mempunyai hubungan dan kaitan dengan parti politik.

Jemaah menteri dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah pun diberi taklimat berhubung kejadian itu dalam mesyuarat kabinet Rabu.


Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, hampir kebanyakan pelajar yang ditahan itu bukanlah pelajar UPSI.


Malah adifahamkan sebahagian besar daripada mereka juga mempunyai rekod CGPA yang rendah. Khaled mengesahkan bahawa terdapat beberapa pelajar yang berdemo itu merupakan pelajar yang telah pun digugurkan daripada beberapa buah universiti awam setelah memperolehi markah yang terlalu rendah. -
mStar.
Dalam politik, memang tindakan 'character assination' cukup biasa digunakan. Cara paling mudah tapi paling tak bermoral.

Contohnya macam berita kat atas tu. Ayat yang digunakan "Malah adifahamkan sebahagian besar daripada mereka juga mempunyai rekod CGPA yang rendah". Betul atau tidak tak penting yang penting dakyah tu masuk dalam kepala otak pembaca sasaran.

Kalau pun betul apa yang difahamkan tu, sebenarnya tak boleh dijadikan alasan untuk menafikan hak kebebasan mahasiswa.


Kalau nak kira dapat CGPA rendah, aku yakin lagi ramai mahasiswa yang dapat CGPA rendah pasai bercinta, tak dengar pulak ada undang-undang yang larang mahasiswa bercinta.


Yang nyatanya, 'character assination' ni menunjukkan yang kerajaan semakin gusar dengan keberanian mahasiswa. Walaupun ditekan dengan AUKU, masih ada mahasiswa yang berani menentang dan sanggup ambil risiko dikenakan tindakan melalui AUKU.


Gambar kat atas tu aku cilok dari blog penchachai United Malay National Organisation. Sungguh-sungguh puak ni memperlekeh mahasiswa yang berani tu.


Kalau btul kerajaan nak tau pandangan sebenar mahasiswa berkenaan AUKU tu, kerajaan patut buat satu pungutan suara dari para mahasiswa. tu pun kalau berani la, SAHEH punya tak berani... Hahaha...


Apa pun terima kasih kepada Blogger TaipingMali yang buat komen macam imej kat bawah ni. Buat la kenyataan BANGANG macam tu kerap-kerap.





Di bawah ini adalah fitnah yang ditabur Si Kaki Fitnah Blogger Tua TaipingMali. Ikut sedap hati nak reka fitnah mahasiwa. Hasrat hanya satu supaya rakyat percaya Mahasiswa yang demo adalah mahasiswa yang tak baik.

Semua yang difitnah Cikgu sekolah rendah Blogger Tua UMNO ni dah dinafikan mahasiswa terbabit. Tapi Blogger Tua UMNO ini tidak akan berhenti fitnah.

Pi sekolah bukan nak mengajar tapi fikir macam mana nak reka fitnah.

Gambar salah seorang pelajar yang sertai demonstrasi jalanan di UPSI ...
(Gambar ini blogger tua UMNO kutip mana kemudian tampal)

Nama : Shazni Munir Bin Mohd Ithnin 25

Bekas pelajar Ijazah Sarjana Muda Sains Gunaan dengan Pengajian Islam, Universiti Malaya. Ditamatkan pengajian kerana pencapaian kurang memuaskan (CGPA bawah 2.0) . (Rekaan bohong si blogger tua UMNO)

Nama : Ahmad Syukri Bin Kamaruddin
Umur : 22 tahun


Bekas pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Tidak menghabiskan pengajian kerana terlalu sibuk berpolitik dan pencapaian akademiknya kurang memuaskan.
Kini bekerja sebagai pegawai khas Ahli Parlimen Subang R. Sivarasa. ( Nak reka fitnah tapi blogger tua tak cerdik-sapa yang bodo akan percaya)

Ahmad Syukri Che Ab RazabUmur : 27 tahun


Bekas pelajar Universiti Malaysia Sabah (UMS). Diberhentikan kerana pencapaian akademik kurang memuaskan. Meneruskan pengajian di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS). Namun tidak menghabiskan pengajian kerana aktif dalam poltik kerana pencapaian akademik kurang memuaskan. ( Satu lagi gebang si blogger tua UMNO)

TaipingMali

No comments: