Monday, December 20, 2010

Pemimpin Umno bimbang rakyat tahu hubungan Umno dengan syarikat zionis


KEPALA BATAS 20 Dis.: Menteri Dalam Negeri,Datuk Hishamuddin Hussein cuba menyembunyikan kebimbangan Umno bahawa hubungan parti itu dan syarikat pro-zionis Apco Worldwide akan terbongkar jika ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi peluang untuk mengemukakan bukti mengenai isu itu.

Anwar berkata Hishamuddin tidak menjawab persoalan asas iaitu kenapa beliau digantung parlimen selama enam bulan tanpa dibenar mengemukakan bukti dan dokumen mengenai hubung kait kerajaan umno-Barisan Nasional dengan Apco.

"Kenyataan terbaru 'menteri keris' Datuk Hishamuddin, yang mencabar saya mengemukakan bukti mengenai Apco. Apa yang sudah disebut oleh YB Karpal Singh sebentar tadi, itu dia. Kita minta ruang. Sebahagiannya sudah saya ucapkan, sebahagiannya lagi iaitu perjanjian ada ditangan saya.

"Tapi saya tidak diberi peluang, saudara tahu mengapa Umno gentar untuk memberi ruang dan peluang saya sampaikan maklumat kerana dia tahu saya ada maklumat. Jadi jangan bagi peluang, kerana dalam jawatankuasa itu, prosiding akan dicatat. Jangan bagi ruang untuk berucap di parlimen kerana prosiding itu akan dicatat," kata Anwar.

Anwar berkata Hishamuddin sekali lagi memperlihatkan kedangkalan beliau apabila cuba untuk memutar belitkan isu pendedahan wikileaks dalam sidang akhbar sama.

Beliau hairan sebagai Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin langsung tidak membangkitkan pendedahan wikileaks mengenai Perdana Menteri dan warga Mongolia Altantuya Sharibbu yang mati dibom.

"Apa kata wikileaks, pertama di Malaysia yang pimpin negara Malaysia ini orang yang tidak ada wibawa, kata wikileaks. Saya tak mesti setuju. Tapi Menteri Hishamuddin kenapa pada kenyataan ini, disambung lagi, Najib Razak perlu menang politik untuk mengelak dirinya dari didakwa kes bunuh Altantuya Sharibu Mongolia," katanya lagi.

Anwar berkata Hishamuddin sengaja lupa bahawa beliau bukan bekas Menteri Kesihatan, Chua Soi Lek yang terbabit dalam skandal video lucah dan kini diangkat menjadi presiden MCA dan penasihat utama Najib mengenai hal ehwal orang Cina.

Kata Datuk Hishamuddin, wikileaks tengok Anwar, dia tahu ada perangkap, dia pergi ke tempat yang di perangkap. Saya bukan bekas Menteri Kesihatan. Dia buat fitnah, saya dah kata ini fitnah ini jahat.

Jangan ulang, oh dia kata ini yang dikatakan oleh Singapura. Apa jawapan saya, ya kalau Singapura katakan begitu termasuk Lee Kuan Yuew, silakan hadir bersama Mahathir bersama Gani Patail, bawa bukti di mahkamah kita lawan di mahkamah dengan peguam kita.

No comments: