Friday, December 3, 2010

Turun 5 Disember : Tetap turun, polis dah maklum



















SHAH ALAM, 3 Dis. : Kerajaan Selangor akan tetap meneruskan perarakan menyerahkan memo membantah kenaikan tarif air kepada Yang di pertuan Agong pada Ahad 5 Disember yang dijadualkan bermula jam 12 tengahari walaupun tidak mendapat kelulusan daripada Polis diRaja Malaysia (PDRM).

"Menteri Besar sudah tulis surat kepada Ketua Polis Kuala Lumpur untuk memberi tahu beliau bahawa kita akan berhimpun di Masjid Negara dan lepas itu kita akan bergerak menyerah memorandum kepada Yang diPertuan Agong. Saya tidak tahu apa respon dia (Ketua Polis Kuala Lumpur) tapi surat telah pun dihantar kepada dia," jelas Exco Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan Selangor, Teresa Kok.

Ditanya wartawan TV Selangor sekiranya kerajaan Selangor akan meneruskan perarakan tersebut tanpa permit. Ini jawapan beliau.

"Walaupun tidak ada permit daripada polis, kerajaan Selangor akan tetap teruskan? Ya Ya."

Dalam pada itu, kumpulan baju hitam yang mengelar diri mereka sebagai Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps) turut akan mengadakan perarakan menyerah memo kepada Yang di Pertuan Agong pada hari dan waktu yang sama.

Kumpulan NGO tersebut dijangka akan bertembung dengan kumpulan berbaju merah kerajaan Selangor.

Namun Ketua Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin menjanjikan perhimpunan membantah kenaikan harga air di Masjid Negara pada Ahad ini akan berjalan lancar dengan bantuan 50 'marsyal demo' yang berpengalaman.

Beliau berkata demikian pada sidang media "Kembalikan Hak Air Rakyat Selangor di sini semalam.

Badrul turut menyifatkan Gaps terdiri daripada ahli Umno yang menggunakan 'modus operandi' sama apabila kerajaan Pakatan Rakyat cuba mengadakan bantahan.

MUFTI PERAK : AMALAN BERUNSUR KHURAFAT

No comments: