Monday, January 17, 2011

Cerita bergambar ini buat pemimpin Umno tidak dapat tidur lena

Artikel : Hari ini, Awang terasa sangat letih pada seluruh badan dan tidak bercadang untuk menulis dengan lebih panjang.

Storynya, mengenai sama ada ‘kejayaan’ PAS melaksanakan projek “PAS Ganti Umno” atau ‘kegagalan’ Barisan Nasional untuk sekat penganjuran program tersebut.

Cuma….Awang akan paparkan serba sedikit rakaman foto-foto pada sehari pelancaran Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman.

‘SELAMAT DATANG’…Pimpinan PAS dan orang ramai sedang menunggu ketibaan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Dua pesilat veteran yang membuat persembahan sebahagian dari gimik awal pada Majlis Pelancaran Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat diberi baju T untuk dipakai pada program Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Bendera besar yang dipasang berhampiran pintu gerbang ‘PAS Ganti Umno’ sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Bendera besar yang dipasang berhampiran pintu gerbang ‘PAS Ganti Umno’ sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Pimpinan Pakatan Rakyat dari kiri Pengerusi DAP Terengganu, Ng Chai Hing, Setiausaha Agung PAS, Dato’ Mustafa Ali, Ketua Umum PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim (bersongkok), Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato’ Harun Taib di pentas utama Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Sebahagian dari orang ramai yang hadir ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Sebahagian dari 3,000 buah Pemuda PAS berkonvoi motosikal daripada Masjid Bukit Kuang, Chukai mengiringi pimpinan PAS Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘GIMIK’…Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sama-sama memukul paluan gong sebagai tanda perasmian Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘AMANAT’… Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat menyampaikan Amanat Khas kepada para hadirin Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berucap merasmikan Pelancaran Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Muslimat PAS berteduh di celah rimbunan pokok rhu di tepi pantai Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Belon ‘gergasi’ PAS Ganti Umno yang dinaikan sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Pasukan gendang silat yang didatangkan khas bagi menyambut kehadiran Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang di majlis perasmian Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘SAMBUT’….Timbalan Pesuruhjaya (I) PAS Terengganu, Dato’ Abu Bakar Chik dan Setiausaha PAS Terengganu, Yahaya Ali menyambut ketibaan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato’ Harun Taib pada Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Pasukan motosikal berkuasa tinggi yang mengiringi Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘KASIH BAPA’… Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang turut membawa seorang puterinya ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Ketibaan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat disambut oleh Pengarah MTD Chukai, Hanafiah Mat ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Ketibaan dua pemimpin iaitu Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang disambut oleh Pengarah MTD Chukai, Hanafiah Mat ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Ketibaan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat disambut oleh Pengarah MTD Chukai, Hanafiah Mat ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Baju T ‘PAS Ganti Umno’ berwarna hijau untuk peserta muslimin dan selendang hijau bagi peserta muslimat dibuat khas untuk program Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘LAUTAN MANUSIA’…orang ramai yang hadir ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘CURI TUMPUAN’…tiga orang anak muda yang berada di atas pokok untuk melihat dari dekat pemimpin Pakatan Rakyat di pentas utama Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berucap pada Majlis Ceramah Perdana Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘DERMA’….para petugas Unit Amal sedang mengira wang sumbangan derma kilat yang dilancarkan sempena program Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Orang ramai terutama anak-anak muda mengambil peluang bersalam dengan Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut yang juga Timbalan Pesuruhjaya (II) PAS Terengganu, selepas Ceramah Perdana Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Orang ramai terutama anak-anak muda mengambil peluang bersalaman dengan Ketua Pembangkang Malaysia, Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang juga Ketua Umum PKR, selepas Ceramah Perdana Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Sebahagian dari 3,000 buah Pemuda PAS berkonvoi motosikal daripada Masjid Bukit Kuang, Chukai mengiringi pimpinan PAS Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ke Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

‘SANTAI’…Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berehat selepas menyertai pertandingan memancing pada Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.
Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berucap pada majlis perasmian Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.
Pimpinan Pakatan Rakyat dari kanan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat, Setiausaha Agung PAS, Dato’ Mustafa Ali, Pengerusi DAP Terengganu, Ng Chai Hing dan Timbalan Pesuruhjaya (I) PAS Terengganu, Dato’ Abu Bakar Chik di pentas utama Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato’ Harun Taib turut menderma pada program Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim antara tetamu pada Majlis Ceramah Perdana Himpunan Kebangkitan Rakyat PAS Ganti Umno di Dataran Tok Guru, Kampung Geliga Besar, Chukai Kemaman, pada 15 Januari 2011, lalu.

Kesimpulannya, Awang minta pembaca menilai sendiri daripada paparan gambar-gambar yang dirakamkan pada hari program tersebut berlangsung. Sama ada berjaya atau tidak nilailah sendiri. Ada mata lihat…ada mulut cakap…ada akil fakir-fikirkan.

No comments: