Tuesday, November 23, 2010

Exco Kanan Perak : Hamidah atau Zainol Fadzi































IPOH. 23 Nov. : Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) berandaian sejak ketiadaan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir manunaikan Ibadah Haji baru-baru ini siapakah sebenarnya EXCO paling kanan di dalam kerajaan negeri, antara Datuk Hamidah Osman atau Datuk Zainol Fadzi Paharudin dengan beberapa andaian.

Setiausaha Pemuda PAS Perak Dr. Raja Ahmad Al-Hiss berkata, DPPN Pk ingin menjelaskan keadaan masa yang terdekat baru-baru ini semasa Datuk Seri Zambry menunaikan Ibadah Umrahnya pada bulan Ramadhan yang lalu.

"Semasa Raja Dr Nazrin Shah, Raja Muda Negeri Perak mengadakan Majlis Santapan Berbuka Puasa di Istana Iskandariah.

" DPPN Pk yang turut dijemput hadir terkejut apabila yang menggantikan Datuk Seri Zambry ialah Datuk Zainol sedangkan dalam masa yang sama Datuk Hamidah turut hadir cuma duduk di tempat biasa sahaja" katanya

Dr. Raja Ahmad berkata, DPPN Pk ragu akan keadaan tersebut kerana difahamkan Datuk Hamidah ialah yang paling kanan sekali, tetapi keadaan tersebut memberikan gambaran disebaliknya.

" Dilihat juga sekarang ini kedua-dua tokoh tersebut sering keluar di dalam media arus perdana seperti menunjukkan mereka yang sedang mengemudi kerajaan negeri.

" Nampaknya kerusi panas EXCO Kanan juga memberikan persaingan di dalam memastikan kedudukan mereka terjamin di masa hadapan kelak" katanya

No comments: