Tuesday, May 17, 2011

Cerita Penjual Karpet &Tukang Bawa Beg Ro$mah

Penjual Karpet, Tukang Bawa Beg Rosmah dan banyak lagi…


Syarikat tersebut bernama Carpet Raya Sdn. Bhd (492434-H).

Modal berbayar syarikat tersebut ialah RM8.7 juta. Syarikat itu mempunyai lima pengarah yang juga merupakan pemegang saham, setiap seorang mempunyai jumlah saham yang sama banyak.


Tetapi saya berminat dengan hanya seorang daripada pengarah/pemegang saham yang bernama Deepak…berumur 37 tahun, masih bujang, dan cukup tampan untuk diambil berlakun dalam filem Bollywood.


Syarikat tersebut didaftarkan sepuluh tahun lalu pada 26 Ogos 1999.


Akaun terakhir yang difailkan dengan Pendaftar Syarikat pada 24 November 2006 menunjukkan syarikat tersebut mempunyai aset berjumlah hampir RM90 juta, tanggungan keseluruhan kira-kira RM67 juta, dan jumlah simpanan yang lebih daripada RM12 juta.


Pendapatan syarikat pada tahun 2005 adalah RM122 juta dan keuntungan melebihi RM7 juta.


Tapi jangan lupa, keuntungan RM7 juta itu adalah jumlah rasmi ataupun keuntungan yang diisytiharkan.


Tidak ada syarikat di Malaysia mengisytiharkan jumlah keuntungan yang sebenarnya.


Oleh itu, berdasarkan pendapatan berjumlah RM122 juta, anda boleh mengagak jumlah keuntungan sebenar ataupun keuntungan sebenarnya mungkin beberapa kali lebih tinggi daripada itu.


Tetapi itu adalah akaun pada tahun 2005, kira-kira empat tahun lalu.


Berapa pula keuntungan yang telah diperolehi oleh syarikat tersebut sejak empat tahun kebelakangan ini, yang disembunyikan dari pengetahuan umum?

Jangan terkejut, kalau jumlahnya mencapai ratusan juta ringgit.

Syarikat tersebut sepatutnya menjalankan perniagaan menjual karpet.

Adakah perniagaan karpet benar-benar lumayan sehinggakan seseorang itu boleh mendapat ratusan juta ringgit? RM122 juta ringgit merupakan jumlah yang begitu banyak untuk perniagaan karpet.


Tetapi itu bukanlah urusan sebenarnya yang dilakukan oleh syarikat ini.


Perniagaan karpet hanyalah sebagai pengabur mata.


Sudah tentu, mereka menjual karpet, tetapi wang yang diperolehi bukanlah dengan menjual karpet.


Perniagaan sebenarnya ialah menjadi Tukang Bawa Beg Rosmah Mansor.


Saya bertemu dengan Penjual Karpet ini lebih setahun lalu.


Dia meminta berjumpa saya melalui seorang rakan kerana dia risau bahawa saya akan mendedahkan bahawa Penjual Karpet ini merupakan Tukang Bawa beg Rosmah Mansor.


Tetapi bukan itu sahaja yang dirisaukannya.


Apa yang merisaukannya ialah saya juga akan mendedahkan bahawa dia bukan sahaja Penjual Karpet, tetapi merupakan juga Pemuas Nafsu Rosmah Mansor.


“Saya hanya berniaga dengan Rosmah.” kata Penjual Karpet.


“Hubungan saya dengan Rosmah hanyalah mengenai perniagaan.

Saya tidak tidur dengan Rosmah.”

Dia merayu. “Tolong jangan beritahu kepada umum, saya merupakan Pemuas Nafsu Rosmah.”


Dia cuba meyakinkan bahawa hubungannya dengan Rosmah hanyalah berlegar dengan perniaagaan dan tidak sampai kedalam bilik tidur.


Tetapi…itu bukan apa yang dikatakan oleh Mumtaz Jaafar!


Dan siapa Mumtaz Jaafar?


Hey!! Kalau saya bercakap tentang Mumtaz Jaafar, maka saya terpaksa menyebut tentang hubungannya dengan Saiful, orang yang mendakwa diliwat oleh Anwar Ibrahim.


Dan kalau saya mula bercakap tentang hal tersebut, sudah tentu ia akan meleret kepada kes Liwat 2.


Jadi, lebih baik kita kembali kepada kisah Penjual Karpet, Tukang Bawa Beg Rosmah Mansor yang juga merupakan Pemuas Nafsunya.


Seluruh negara tertumpu kepada kisah hubungan luar nikah Najib Tun Razak.


Sudah tentu…setiap rakyat Malaysia mengetahuinya.


Dan setiap rakyat Malaysia juga tahu tentang bagaimana Najib ditangkap berkhalwat di sebuah hotel di Port Dickson dengan Ziana Zain.

Sebenarnya, Isa Samad mempunyai gambar-gambar Najib hanya bertuala dengan pasangannya di atas katil.

Dan Isa menyerahkan gambar-gambar tersebut kepada Perdana Menteri pada masa itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad. (dan itulah sebabnya mengapa Mahathir tidak faham mengapa Najib memilih Isa untuk bertanding di Pilihanraya Kecil Bagan Pinang, sedangkan Isalah orangnya yang mahu menjatuhkan Najib dengan menggunakan gambar tersebut).

Seperti yang saya katakan, setiap rakyat Malaysia mengetahui tentang hubungan luar nikah Najib.


Tetapi berapa ramai yang tahu bahawa Rosmah juga mempunyai nafsu..terutamanya dengan mereka yang menyerupai aktor Bollywod?


Hey..dia juga akan mengaturkan supaya mereka ini diberi gelaran Datuk, sekiranya mereka sanggup melayan beliau dengan baik….anda tahu apa maksud saya.


Dan Penjual Karpet a.k.a Tukang Bawa Beg a.k.a Pemuas Nafsu ini jauh lebih segak dari Shah Rukh Khan. (Datuk Shah Rukh Khan?)…malah jauh lebih muda.


Ya. Saya telah menyimpan cerita ini lebih dari setahun yang lalu.


Tetapi sekarang, saya merasakan ianya patut didedahkan.


Ada banyak lagi!! Deepak a.k.a Penjual Karpet a.k.a Tukang Bawa beg a.k.a Pemuas Nafsu ini cukup nakal.


Dan semua kenakalan ini dilakukan bagi pihak Rosmah.


Dalam jangka masa terdekat ini, banyak lagi akan didedahkan tentang peranan Penjual Karpet ini dan bagaimana dia ‘berkhidmat’ untuk Rosmah.


Hari ini bukan masa yang sesuai.


Oleh itu…tunggu episod seterusnya tentang Penjual Karpet a.k.a Tukang Bawa Beg a.k.a Pemuas Nafsu kepada dia yang bergelar Wanita Pertama Malaysia.


(Artikel ini adalah terjemahan dari artikel asal tulisan Raja Petra
The Carpetman who is Rosmah’s Bagman and much more dalam Malaysia Today)


Kes Fitnah Ke Atas Anwar Mudah Dibaca Rakyat


Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang menyaksikan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta untuk membela diri berhubung tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan dilihat seperti plot sandiwara lama yang diulang tayang.


Barisan pemimpin Pakatan Rakyat yang ditemui Tv Selangor di perkarangan Mahkamah Jalan Duta rata-rata berpandangan, ia membuktikan betapa sistem kehakiman di negara ini masih dikongkong oleh pihak yang berkepentingan demi melunaskan agenda politik masing-masing.


Bekas Menteri Kabinet, Datuk Seri Chua Jui Meng yang ditemui Tv Selangor berkata, keputusan hakim Datuk Zabidin Mohd Diah yang memanggil Anwar membela diri jelas menunjukkan sikap berat beliau.


Malah menurut Jui Meng, hakim seolah-olah berhujah sebagai pendakwaraya.


“Satu kes yang cukup sempurna dari pandangan hakim ini dan dia sudah membuat keputusan muktamad sekarang, yang Anwar salah.


Pada pendakawa raya, kes sangat baik dan sempurna segalanya.


“Bila saya dengar dia, saya dengar suara peguam negara, bukan seorang hakim yang percaya untuk menegakkan keadilan sebagai seorang hakim” katanya.


Sementara itu, Adun Sri Muda, Shuhaimi Shafei berkata, tidak banyak yang boleh diharapkan daripada sistem kehakiman di negara ini dalam membela nasib rakyat terutama jika ia melibatkan pemimpin pembangkang.


“Saya percaya, apa yang diputuskan hari ini akan menaikkan semangat rakyat untuk terus bangkit menentang kezaliman dan ketidakadilan.


Dalam pemerhatian rakyat, apa yang dilakukan hari ini adalah mengikut skrip yang telah disusun lebih awal.


Rakyat akan sedar walaupun ianya mengmbil masa yang panjang,” katanya.


Bagi Timbalan Speaker Dewan Negeri Selangor (DNS), Haniza Talha, beliau melihat keputusan yang dibuat memang lebih menyebelahi Saiful memandangkan bukti-bukti yang dikemukakan oleh pihak pendakwaraya adalah lemah dan bertentangan dengan apa yang diperkatakan.


“Saya melihat pembelaan diadakan begitu cepat berbanding proses sebelum ini.


Saya nampak ini memang ada niat untuk memastikan juga pembelaan yang akan memihak kepada Saiful,” ujar beliau.


Sementara itu, bagi Ketua Serikandi Parti Keadilan Rakyat, Siti Aishah Shaik Ismail, apabila undang-undang dikawal oleh sistem kepimpinan kerajaan maka ia akan jadi tempang sehingga membenarkan panggilan ‘Mahkamah Kangaroo’ seperti yang dilaungkan rakyat.


“Saya kesal dengan sistem perundangan yang ada kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak diberikan ruang sepenuhnya untuk menyatakan beliau bukan individu yang bersalah tetapi sebaliknya perancangan ini diatur dan tidak terkejut jika Anwar ibrahim itu akan ke penjara akhirnya,” katanya.


“Kita ingatkan kepada pemimpin-pemimpin Barisan Nasional, Najib Razak dan Rosmah Mansor, tunggu giliran kamu, kita akan bawa kamu ke mahkamah dan kita akan pastikan kamu juga akan berada di sini kerana kamu yang memulakannya dan rakyat yang hadir akan bangkit untuk menyatakan kebenaran," katanya.


Dalam pada itu, Ketua AMK Pusat, Shamsul Iskandar menyatakan Barisan Nasional memanfaatkan peluang kes liwat ini sepenuhnya sebagai ‘talian hayat‘ mereka memandangkan strategi Video lucah yang sebelum ini dimainkan mereka menemui kegagalan.


“Saya nak tegaskan, saya memina Datuk Najib, Rosmah dan mereka-mereka yang ada kaitan dengan kes ini jangan mengelakkan diri untuk hadir ke mahkamah untuk memberikan kenyataan seperti yang dilakukan oleh Tun Mahathir dahulu.


Kita akan soal balas mereka dengan bersungguh-sungguh demi mencari kebenaran,” katanya.


Hakim Mohamad Zabidin menetapkan 6 hingga 30 Jun ini untuk menyambung perbicaraan kes ini dalam peringkat bela diri.


Pasukan pendakwaraya diketuai oleh Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, dan dianggotai oleh timbalan ketua bahagian pendakwaan Nordin Hassan dan Mohd Hanafiah Zakaria, serta timbalan pendakwaraya CK Wong dan Noorin Badaruddin.


Pihak pembelaan pula terdiri daripada peguam kanan Karpal Singh dan dibantu oleh Param Cumaraswamy, Sankara Nair, CV Prabhakaran, Marissa Christopher Fernando dan Ram Karpal Singh.


Pada 7 Ogos 2008 Anwar, 63, mengaku tidak bersalah terhadap dakwaan melakukan liwat bertentangan dengan peraturan alami di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10ptg dan 4.30ptg 26 Jun, 2008.


Tuduhan itu dikemukakan di bawah seksyen 377B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara hingga 20 tahun dan sebat.Jalan Pulang

No comments: