Tuesday, May 17, 2011

UMNO sanggup gadai negara demi kuasa


SHAH ALAM 17 MEI : Tindakan memberikan hak kerakyatan sewenang- wenangnya kepada warga asing dilihat sebagai cubaan mahu menggadaikan negara.

UMNO Hulu Selangor sebelum ini dikesan menghantar surat kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) dengan menyenaraikan 2000 nama warga asing yang dikenalpasti berpotensi menjadi pengundi BN pada pilihan raya umum ke 13 akan datang.

Namun pendedahan itu dinafikan Ketua UMNO Hulu Selangor, Datuk Mohamad Idris Abu Bakar dengan ugutan mahu menyaman PKR.

Ugutan saman itu bingkas disambut Timbalan Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Selangor, Zuraida Kamaruddin.

Zuraida yang bertanggungjawab membuat pendedahan itu berkata, surat rasmi yang dihantar UMNO Hulu Selangor kepada KDN diperolehi dari seorang penjawat awam yang sudah tidak tahan dengan pengkhianatan kepada negara itu.

"Mereka ini adalah pengkhianat, pengkhianat kepada demokrasi, pengkhianat kepada perlembagaan, mengancam keselamatan negara kita dengan membawa warga asing.

"Kita tak marah warga asing yang datang untuk bekerja di sini tetapi kenapakah kerajaan yang rakus dan korup ini sanggup menggadai negara ini menjadikan mereka warganegara untuk mengekalkan kuasa mereka dalam negara," katanya lagi.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Ampang menegaskan, UMNO perlu memikirkan strategi yang lebih baik, bukannya dengan melakukan perbuatan khianat kepada kedaulatan negara.

"Ini memang memundurkan politik melayu, memang UMNO suka nak memundurkan orang Melayu dengan politik bodoh, lucah dan porno.

"Bila pendatang itu digunakan sebagai warganegara, apa akan terjadi kepada persekitaran kita? Kalau perkara ini digunakan, maka negara kita akan lebih mundur daripada apa yang ada sekarang," katanya.

Beliau berkata demikian di hadapan seramai 1,400 orang yang hadir dalam program ceramah majlis penerangan Jelajah Selangor atau 'JELAS- Tawan Malaysia' malam tadi di Dewan Kg Labohan Dagang, Dengkil (Markas PAS).

No comments: