Tuesday, May 17, 2011

Harga minyak RON 95 bakal naik, ahli UMNO tak kisah kerana dapat diskaun

Berita baik! Harga Minyak RON 95 naik bulan depan!

BERITA yang dipetik daripada sumber Bernama [Bernama], jelas sekali RON 95 akan dinaikkan mulai bulan hadapan. Kalau sebelum ini kerajaan meminta rakyat Malaysia berjaga-jaga atau bersedia dengan kenaikkan harga minyak RON 95, rujuk sini [Minyak naik]. Kali ini masa itu telah tiba.

Bunga-bunga kenaikkan harga RON95 sudah jelas kelihatan. Walaupun kerajaan berselindung di bawah tajuk "Harga petrol RON 95 disemak bulan hadapan", apa yang jelas , tiada berita baik untuk rakyat. Kerajaan hanya berniat untuk menyemak sama ada untuk "kekal pada harga sekarang atau naikkan harga minyak". Jawapannya tentulah naikkan harga fullstop.


Kini rakyat boleh lihat sendiri bagaimana susahnya kerajaan hari ini, jelas sekali kelihatan dalam bahasa mudahnya, "kerajaan sudah tak ada wang". Kerajaan dah habis duit akibat pelbagai projek, dan juga pembaziran tetapi tiada pulangan yang diharapkan.

Lihat sahajalah betapa liatnya kerajaan untuk memberikan subsidi kepada rakyat? Inikah yang dikatakan "rakyat didahulukan"? Anda ditipu di depan mata, di depan batang hidung.

Setiap hari berita baik keluar di media-media arus perdana, ekonomi Malaysia naik! Pelabur semakin percaya kepada Malaysia! Hasil pendapatan negara semakin meningkat! Negara semakin kaya! Tapi apa yang terbukti, negara sudah tak ada wang. Nampak benor menipunya, kegagalan demi kegagalan kerajaan sudah semakin jelas, sebelum ini Najib sendiri mengakui RM 50 billion saham bumiputera hanya tinggal baki RM 2 billion.

Konon negara makin kaya, makin maju, makin membangun, pendapatan makin meningkat, tapi wang negara semakin menyusut, duit bumiputera tinggal 2 billion. Nak bagi subsidi kepada rakyat pun semakin liat. Tapi dalam masa yang sama melaungkan slogan "rakyat didahulukan!" Ini namanya kerajaan penipu!


ReJaM© "Seperti biasa gerombolan songkok tinggi akan terus rela dan bangga ditipu"


No comments: