Monday, February 7, 2011

Md. Noor Deris dah meroyan ?

Atau gian sesuatu! atau gian nak jadi calun ?

Artikel : Ustaz Md.Noor Deris ni tak sehebat mana pun,... baru saja kita kenal! Hadirnya beliau dalam politik hari ini tak nampak lebih pun! dan tiadanya beliau tidak pula nampak kurang. “Ada serupa tiada” atau bagai melukut di tepi gantang. Semua orang tahu, beliau hanya seorang veteran Umno yang dulunya seorang ahli Pas.

Cerminlah diri tu dulu wahai Md.Noor Deris! Semenjak peristiwa kekecohan dirumah seorang teman semasa kempen di DUN Galas dulu lagi anda dah tunjuk perangai sumbing dan langkah sumbang. Anda tunjuk berani dan buruk laku anda kepada Nik Aziz ketika berada dirumah orang. Sungguh kurang sopan dan kurang ajarnya anda! Peristiwa itu seharusnya memalukan diri anda sendiri dan seluruh umat Islam amnya

Terbaru, anda minta Majlis Fatwa dan Majlis Raja-raja Melayu mengambil sesuatu tindakan terhadap Nik Aziz kerana kununnya Nik Aziz telah membuat kenyataan yang boleh memecahbelahkan orang Melayu / Islam!....Wah! hebatnya kamu! Cemerlang betul kamu dalam membuat tafsiran dan penilaian. Tapi kamu fahamkah apa maksud dan falsafah disebalik ucapan Nik Aziz?

Ya! kami bersetuju Melayu dah berpecah. Sememangnya Melayu sudah lama berpecah ! Mahathir lah yang telah memecahbelahkan orang Melayu!, Mahathir lah yang telah merosakkan pegangan Islam orang-orang Melayu!. Mahathir lah yang telah merencatkan syiar Islam di bumi Malaysia!.. Bukan Nik Aziz!., bukan Haji Hadi, bukan Wan Azizah maupun Anuar Ibrahim...Tak payahlah kamu nak mencari berbagai alasan! Kerana kami faham orang Umno selalunya,.. “Lontar batu sembunyi tangan”

Semoga di atas keberanian kamu itu mudah-mudahan Najib tidak dibutakan matanya untuk memilih kamu sebagi calun dalam PRU ke-13 nanti!!

Oleh : rahimothman

No comments: