Saturday, March 27, 2010

Lawatan ke Pejabat Agung PAS dapat penjelasan

Image014-7.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR , 27 Mac : Lujnah Pengurusan dan Organisasi PAS Parit Buntar telah mengadakan lawatan ke Pejabat Agung PAS Pusat bagi mendapatkan penjelasan berhubung pengurusan Cawangan dan keahlian.

Pengerusi Lujnah Adnan Abd Rahman berkata lawatan berkenaan telah telah diketuai oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa.

“ Kami telah mendapat penjelasan dari Pejabat Agung berkaitan kelewatan kelulusan penaja PAS Cawangan yang mengambil masa lebih setahun untuk diluluskan.

“ Sebenarnya kelewatan ini bukan berpunca dari Pejabat Agung tetapi Pejabat Pendaftar Pertubuhan yang lewat memberi kelulusan” katanya

Adnan berkata, Pejabat Pendaftar Pertubuhan sepatutnya mempercepatkan proses kelulusan penaja PAS Cawangan kerana kelewatan kelulusan akan menimbulkan rasa tidak puas hati ahli-ahli PAS yang menubuhkan Cawangan berkenaan.

“ Kami sering menerima pertanyaan dari ahli PAS yang tidak puas hati, tetapi kami tidak dapat berbuat apa-apa kerana kelewatan bukan disebabkan oleh Pas Kawasan atau PAS Pusat” katanya

Menurut Adnan, rombongan juga mendapat penjelasan berkaitan proses pendaftaran ahli baru PAS dan maklumat berkaitan sejarah PAS Parit Buntar dari Unit Arkib PAS Pusat.

“ Lawatan ini banyak memberi manfaat kepada anggota rombongan. Kami berpuas hati dengan layanan dan taklimat yang telah diberikan kakitangan di Pejabat Agung” katanya

Tambah Adnan, lawatan juga dibuat ke Pejabat Akhbar Harakah selaku lidah rasmi PAS selain mengikuti persidangan Dewan Rakyat di Parlimen.

No comments: