Sunday, May 23, 2010

Dekati rakyat dengan kebajikan


PARIT BUNTAR, 23 Mei : MTD Titi Serong dengan kerjasama UPU Kampung Perak pada hari ini telah menganjurkan program Jelajah Pemimpin Prihatin.

Bertemakan kebajikan progam jelajah ini memberi sinar kepada masyarakat setempat untuk bertemu pemimpin yang dipilih oleh mereka.

Majlis didahului dengan ucapan Naib YDP PAS Kawasan Parit Buntar Sdr. Ahmad Azhar Shahrin selaku wakil PAS Kawasan dan seterusnya ucapan dari YB Drs. Khalil Idham Lim.

Dalam ucapan beliau, beliau menyentuh tentang isu kebajikan yang akan diteruskan oleh PAS dan Pakatan Rakyat demi melihat rakyat terus terbela.

Sehubungan dengan itu beliau mengharapkan dengan adanya program-program seperti ini akan lebih mendekat lagi beliau kepada masyarakat setempat.

Majlis dipengerusikan oleh Sdr. Khairulzami selaku ketua dewan pemuda PAS Pt. Buntar. Sepanjang program ini di sediakan pemeriksaan kesihatan kepada penduduk kampung.

Program diteruskan dengan penyampaian sumbangan barangan dapur kepada mereka yang memerlukan.

Seramai 13 orang yang terpilih dari kalangan penduduk setempat kampung Perak. Majlis yang diadakan di Surau Nur Jihad ini diteruskan dengan sumbangan karpet baru kepada surau tersebut dan diharapkan semoga surau ini akan lebih selesa digunakan demi melihat penduduk dapat menggunakan surau ini dengan lebih selesa.

Selepas menunaikan solat asar secara berjamaah yang dimamkan oleh Ust. Muhammad Yaacob selaku Ketua Urusan Ulama PAS Kawasan Parit Buntar, program diteruskan dengan ziarah penduduk yang uzur atau sakit. Pada petang ini terdapat empat keluarga yang sempat diziarahi oleh pimpinan PAS.

Antaranya ialah Pakcik Saad, 90 tahun yang kini sakit uzur dan terlantar di katil. Begitu juga dengan Pakcik Ros 89 yang juga sudah kurang daya penglihatan.

Bersama-sama ziarah ini, penganjur juga membawa beberapa orng doktor untuk memberi rawatan kepada mereka yang kurang bernasib baik ini. majlis berakhir sekitar jam 6.30 ptg.

Program ini membawa seribu satu kenangan buat penduduk Kampung Perak ini.

gambar sekitar program Jelajah Pemimpin Prihatin

Antara masyarakat setempat yang hadir..

Pemeriksaan kesihatan


Sumbangan karpet untuk surau NurJihad

sumbangan barangan dapur kepada penduduk



Pakcik Saad sedang dirawat, bersama-sama YB Khalil

Pakcik Ros yang uzur sedang dirawat..

No comments: