Saturday, November 20, 2010

Syarikat kroni malukan Zambry ?


IPOH, 20 Nov. :
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) melihat isu kesilapan cetakan di dalam banner-banner bersempena Hari Raya I'dul Adha Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang berlaku kesilapan tarikh Hijrah terus menjadi perbualan di dalam blog-blog terutamanya blog pro Umno yang marah dengan suasana tersebut.

Tarikh Hijrah yang sepatutnya pada 10 Zulhijjah bersama 17 November yang lalu di cetak dengan tarikh 17 Zulhijjah adalah amat memalukan.

Sumber-sumber yang memberitahu DPPN Pk, syarikat percetakan tersebut bukannya baru mendapat projek-projek daripada Pejabat Menteri Besar, tetapi sejak perlantikan Datuk Seri Zambry pada tahun lepas lagi.

Difahamkan juga terdapat dakwaan bahawa syarikat tersebut ada terbabit dengan salah seorang pegawai di Pejabat Menteri Besar?

Hari Raya I'dul Adha atau Hari Raya Qurban lazimnya di sambut pada 10 Zulhijjah tetapi agak pelik kerana seluruh Negeri Perak

Banner tersebut di pasang dengan memaparkan tarikh pada 17 Zulhijjah. Walaupun usaha memperbetulkan tarikh tersebut dapat dilihat, tetapi daripada integritinya syarikat tersebut tidak sepatutnya diberikan lagi projek di masa hadapan kerana jelas telah memalukan Datuk Seri Zambry .

No comments: