Monday, January 31, 2011

Maut terjun bangunan sebaik dengar ibu baca al-Quran

Remaja terjun flat setelah dengar bacaan ayat al-Quran

GEORGETOWN, 31 Jan. : Seorang pemuda yang dikatakan pernah menganggotai satu kumpulan agama, nekad terjun dari tingkat lima sebuah flat di Bukit Gedung malam kelmarin mengakibatkannya maut dalam perjalanan ke hospital.

Mangsa, Shamsul Kamal Mohd Shafeeuddeen, 24, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) akibat cedera parah di kepala akibat terjatuh dari ketinggian 50 meter.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa yang juga mempunyai saudara kembar dikatakan bertindak di luar kawalan selain agresif dan keluar dari rumahnya sebaik mendengar bacaan ayat al-Quran oleh ibunya.

Mangsa yang berlari keluar dari rumahnya yang terletak di aras dua flat itu beberapa kali dipujuk abangnya supaya tidak melakukan perkara yang tidak sepatutnya namun mangsa tidak mengendahkannya.

Timbalan Ketua Polis Daerah Barat Daya, Deputi Superintendan Lai Far Hin ketika dihubungi semalam mengesahkan kejadian itu.

Menurutnya, kes itu diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR) yang mana hasil siasatan awal, keluarga mangsa mendakwa mangsa mengalami masalah kemurungan sejak beberapa tahun lalu.

“Hasil siasatan mendapati kes ini tiada kaitan dengan unsur jenayah,” katanya.SH

No comments: