Saturday, March 19, 2011

Siapa wakil rakyat PAS Selangor ditawar RM 20 juta oleh Umno ?

Umno cuba rasuah wakil rakyat PAS Selangor RM20 juta?

Beberapa Wakil Rakyat PAS yang dijangka menang ditawarkan oleh Umno lebih RM20 juta untuk tidak tanding di pilihan raya umum ke-13 kelak.

Salah seorang Adun di Selangor yang bergelar Dr (bukan Dr Hasan Mohd Ali) telah didatangi wakil Umno sebanyak dua kali.

“Kali pertama (saya didatangi) oleh seorang Datuk yang agak berumur, kali kedua (saya didatangi) oleh seorang Datuk lain (iaitu) seorang yang agak muda,” ujarnya awal pagi tadi.

Pengalaman “dibeli” oleh agen Umno tersebut turut disampaikan kepada Dato’ Seri Abdul Hadi Awang dan dipandang serius oleh Presiden PAS itu.

Bagaimanapun agen Umno yang dijumpai buat kali kedua didakwah supaya tidak berhenti mengamalkan rasuah.

“Kali kedua, pertemuan di pejabat Adun saya. Saya keluarkan al-Quran dan kata: Saya masuk politik ini kerana sana nak masuk syurga, bukan sebab duit.

“(Saya kata) dalam al-Quran dah cukup, saya tak perlu RM20 juta,” beliau menambah.

Dijangka wakil rakyat PAS di negeri-negeri lain pun akan ditawarkan rasuah berupa wang menjelang PRU13 kelak.
By notamerah

No comments: