Saturday, April 2, 2011

Kalau takut dilambung badai media pencacai UMNO jangan berumah di negeri yang diperintah PR

Air mata Melayu di Johor Darul UMNO

Jika anda berumah di negeri diperintah UMNO, apa pun yang terjadi kepada rumah anda jika dizalimi kerajaan UMNO tidak akan ada media pencacai UMNO yang mengambil tahu. TV3, RTM, UTUSAN MELOYA, BERITA HAIRAN tidak akan melayan rintihan anda seperti yang terjadi kepada mereka seperti di bawah :











Apabila hujan turun teringat tragedi semalam..

Kisah pertama : "Terlihat kelibat seorang surirumah yg sedang 'mengendong' anak lalu sy bertanya: Belum pindah lagi ke kak.. dia menjawap: tunggu masa je dik.. tu dah dengar jentera berat menderum.. kejap lagi runtuh la rumah ni.. sambil mengemas barangan dlm rumahnya...

setengah jam kemudian bila saya ke situ lagi.. jentera rumah sedang meruntuhkan rumah yg telah didiami lebih 20 tahun.. beliau hanya mampu melihat sambil air matanya tumpah.. tangisan anak yg didukong semakin kuat...

Kisah kedua : seorg surirumah baru hendak mengemas barangan rumahnya.. sepontan si-suami melarang seraya berkata ..'dah la tak payah kemas barang tu.. biar la .. dulu kita mula duduk sini tak ada pa yg kita bawa.. biarla kita keluar pun dgn kosong tangan'.. si isteri terkedu.. maka bercucurlah air mata..

Kisah ketiga : 'seorg kanak2 yg masih mentah lagi bertanya sepontan kpd si-ayah setelah rumahnya ranap diroboh.. 'Ayah malam ni kita nak tidur kat mana....".. kat sini la.. kata si-ayah dalam keadaan kalut dan binggung.. dan sempat berkata kpd sy.. kita serahkan kpd Allah utk membalasnya..

Kisah keempat: Dalam tangisan kanak2 berpakaian sekolah dgn diiiringi hujan dan dentuman guruh semasa rantaian manusia dibena utk menghalang ratusan polis menerpa demi mempertahankan rumah dan surau.. ada seorang insan yg berlainan agama dan kaum (seorg watrtawan india).. betul2 dihadapan sy .. dia mendakap kanak2 tersebut utk meredakan tangisan dan tidak terkecuali air mata insan tersebut turut tumpah atas kekejaman dihadapannya..

kisah kelima : "dalam keadaan yang agak kecoh semasa trak polis bersedia utk diisi oleh insan2 malang dan pembela insan.. polis dan anggota PTD seramai lebih 200 org berkeras utk merobohkan rumah penduduk yg berbaki 12 rumah ..

hujan terus mencurah namun semangat penduduk serta pembela penduduk tidak luntur.. terus membuat rantaian manusia utk memepertahankan hak.. bekalan elektrik dan air yg masih berfungsi utk surau dan beberapa rumah dah mula dipotong.. kanak2 mula menangis ,tidak kurang juga linangan air mata ditumpahkan oleh penduduk dan sesiapa juga yg berada disitu..

Lokasi:
Denai Pinggiran Johor ..

* JOHOR DARUL UMNO...MEMBELA NASIB MELAYU *

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *


Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat



3 comments:

CASTILO ZULU said...

ITU RENTITAN CERITA SEDIH DINEGRI UMNOAPCO TOTOK. BUKAN KERJAAN CINA DAP YG DIKATAKAN KOMUNIS MEROBOH RUMAH MELAYU SEBANGSA.. KERAJAAN KETUANAN MELAYU BERSENJATAKAN KERIS TAK BESARONG PUNYA ANGKARA.. ITU PUN MELAYU BERJIWA HAMBA MASIH SOKONG UMNOAPCO... CUBA TENGOK RUMAH PEMIMPIN UMNOAPCO - GADANG (BESAR DAN MEWAH) KATA ORG MINANG SELANGOR, RAKYAT NAK DPT TAPAK RUMAH DIPERLAKUKAN SEDEMIKIAN RUPA.. BANGUNLAH BANGSAKU MELAYU JOHOR KITA UBAH PERINTAH YG KORUP INI... TUMBANGKAN UMNOAPCO DI JOHOR... JGN KITA JADI MELAYU BERJIWA HAMBA MAKA DIPERLAKUKAN MCM HAMBALAH OLEH UMNOAPCO.... AYUH KITA TUMBANGKAN UMNOAPCO/BN PRU 13 NANTI....!

Anonymous said...

Cukup...cukuplah dengan kezaliman UMNO walaupun di negeri yg mereka perintah.Atas nama pembangunan tanah yg diduduki akan dirampas walaupun telah diduduki puluhan tahun.Kesian ME Layu.Dibuli oleh kaum,bangsa sendiri.Kalau ini dilakukan oleh Guan Eng gempita satu Malaysia kedengaran dari pagi sampai malam.Wahai ahli UMNO johor tinggallah UMNO dan bersamalah dng PAKATAN RAKYAT untuk membina MALAYSIA BARU selepas PRU 13 ini.

ORANGE OBSERVER said...

MANA PERKASA JOHOR ? PEMUDA UMNOAPCO JOHOR DIMANE KETUANAN MELAYU ASKAR2 IBRAHIM ALI? WAHAI ORG MELAYU JOHOR CUBA TENGOK SELANGOR DAN PENANG... BETUL2 MELAYU DI JAGA. SAR ELAUN DINAIKAN TAPAK RUMAH DIBERI GERAN ATAU DIBAGI PAMPASAN BUKAN MCM DI JOHOR.... WAHAI MELAYU JOHOR BERJIWA HAMBA BUKA LE MATA ANDA TINGGALKAN UMNOAPCO, TUMBANGKAN MRK PRU13 NANTI....