Sunday, April 17, 2011

PANAS : Presiden KIMMA berharga RM 55 juta lebih mahal daripada satu gerombolan katak

Wow, hebatnya pengaruh KIMMA!! Harganya mengalahkan harga Ahli Parlimen yang melompat parti...Tapi adakah betul dakwaan Presiden KIMMA itu? Kepada Presiden KIMMA itu, silalah dedah nama pemimpin pembangkang itu supaya senang pihak berkuasa bertindak!Tuk Kiyai

Saya petik:

[BH] BATU PAHAT: Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.
Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.


“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.


“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan

Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, di sini, semalam.

5 comments:

Anonymous said...

hahaha...kimma buat lawak ....55 juta baik bagi aku, biar ku berikan kepada budak2 muda untuk dijadikan modal berniaga kecil2an seluruh malaysia.lawan kimmaq2 yang jadi barua BN.

Anonymous said...

Mamak tongkang goreng UMNO kaw-kaw!!

CIKGU KEMAS said...

kimma ni kan mamak. kalau dah mamak sama aje mcm Tun M memang kaki pembohong.. buat buku ' dr dirumah' nak menipu... dasar mamak putakalam.. hanya melayu berjiwa hamba umnoapco aje yg percaya....haprak...

Anonymous said...

bangsa putak alam...

Anonymous said...

kalau nak taruh harga biarlah lojik sikit ....55 juta rupiah mungkin.