Sunday, May 22, 2011

Doktor muda hilang setelah 'ditegur' wanita bertudung merah

Doktor pernah hilang dua kali

http://klikkhas.bharian.com.my/perhimpunan_umno/Foto2/025?display=thumbnail
Gambar hiasan
JITRA - Kehilangan seorang doktor muda, Dr Mohd Noor Azam Mohd Nazri, 26, sejak enam hari lalu menjadi lebih misteri apabila dia dikatakan pernah hilang dua kali sebelum ini selepas ‘ditegur’ gadis bertudung merah.

Ibunya, Natrah Shaari, 52, berkata, dalam bulan ini sahaja sudah dua kali anaknya hilang selepas keluar bertugas di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar.

Menurutnya, kali pertama ialah pada 3 Mei dan kemudian sekali lagi anaknya itu menghilangkan diri tanpa khabar berita pada 12 Mei yang lalu.

“Pada 3 Mei lalu, anak saya hilang entah ke mana dan hanya pulang selepas dua hari kemudian, apabila ditanya dia memberitahu ada seorang wanita bertudung merah lingkungan 20-an menegurnya ketika menaiki lif di HSB kira-kira jam 6.30 pagi.

“Bagaimanapun wanita itu dikatakan bertanya sama ada anak saya Dr Azam dan mahu meminta tolong kepadanya dan anak saya mengaku boleh membantu serta kemudian dia dikatakan terus menepuk dahi anak saya sehingga anak saya tidak mengingati apa yang berlaku selepas itu,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, bagaimanapun anaknya itu hanya tersedar dua hari selepas kejadian dahinya ditepuk itu dan didapati berada di sebuah pusat membeli belah di Sungai Petani.

“Selepas tersedar anak saya mendapati dia kehilangan wang tunai RM500 dan sebuah telefon bimbit.

“Dalam kejadian kedua pada 12 Mei lalu, anak saya sekali lagi hilang semasa pergi bertugas di HSB dan hanya pulang dua hari kemudian. Anak saya beritahu wanita yang sama menegurnya dan perkara yang sama juga berlaku kepadanya namun tidak sedarkan diri selepas itu. Namun kali ini anak saya tersedar dia berada di Jeti Kuala Kedah dua hari selepas hilang dan kehilangan wang tunai RM300 dan seutas jam tangan,” katanya.

Natrah berkata, dia dan keluarga tidak mengenali siapa wanita bertudung merah itu malah tidak pasti sama ada wanita itu benar-benar manusia atau sebaliknya.

Menurutnya, dia juga pernah membawa anaknya itu berjumpa dengan ustaz untuk tujuan berubat namun tiada perubahan sikap yang ditunjukkan pada anaknya berikutan kehilangannya itu.

“Kami bimbang sesuatu yang buruk menimpanya kerana sehingga ke hari ini dia masih belum pulang ke rumah selepas hilang buat kali ketiga di tempat bertugas pada 16 Mei lalu dan kehilangan ini penuh misteri kerana sudah masuk kali ketiga juga dia hilang dalam bulan ini,” katanya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Mohd Noor Azam supaya segera lapor ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu menerusi talian 04-9172222 atau Balai Polis Langgar (04-7876222).SH

2 comments:

Anonymous said...

Dr ni sakit kot, pi buat CAT scan di kepala dulu.

Anonymous said...

Dr yg sama ni hilang lagi dlm bln Mei 2012 ni dah satu minggu.Belum jumpa lagi.Kakau kerap hilang tanda ada masalah kot.