Friday, July 22, 2011

TERKINI : Mat Sabu cabar polis siar rakaman penuh tanpa edit

Mohamad Sabu atau Mat Sabu mencabar polis mendedahkan rakaman penuh CCTV mengenai kejadian kenderaan polis merempuh motosikal yang diboncenginya pada Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu atau bersedia menghadapi saman sivil di mahkamah.

Timbalan Presiden PAS itu mendakwa, rakaman yang disiarkan oleh pihak polis semalam adalah rakaman yang telahpun diedit serta tidak menggambar wajah sebenar anggota polis terbabit.



Fitnah dalam adalah keterlaluan dan langsung tidak berlandaskan apa yang dilakukan ke atas saya (di tempat kejadian) itu," katanya di Komtar, Gergetown.

Beliau turut mengulangi tekad untuk menyaman Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Datuk Salleh Mat Rashid kerana menuduhnya beliau berlakon dicedera dek polis.

"Tarik balik fitnah ke atas saya dan kesihatan saya...maka saya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan mahkamah terhadap beliau," ujar beliau.

Turut serta dalam sidang tersebut, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Dato' Mansor Haji Othman.

Kelmarin, Saleh menyifatkan dakwaan Mohamad Sabu diperlaku secara brutal oleh polis adalah palsu.

"Malah rakaman CCTV menunjukkan beliau terjatuh dari kenderaannya selepas terlanggar pembahagi jalan,”ujar Saleh semasa tayangan video tersebut.

Ligamen Lutut Mohamad tercedera hatta koyak akibat insiden brutal tersebut.

Dalam pembedahan seminggu yang lalu, di bahagian pelipat lututnya menerima skru sepanjang 2.5 inci.

Mohamad kemudiannya berkali-kali menafikan bahawa beliau berlakon duduk di atas kerusi roda sambil membawa filem x-ray yang menunjukkan lututnya menerima skru tersebut.

3 comments:

Hamdan Rukun said...

HE!HE!HE!

SEPERTI KATA NIK AZIZ, "DI MANA MANA ADA CAMPURTANGAN ALLAH "

DULU KATA DIREMPUH TRAK POLIS, SEKARANG KERETA.

KEMUDIAN APA PASAI 'TIDAK NAMPAK WAJAH POLIS JADI ISU?'.

HANG PUSING BANYAK, ALLAH BAGI HANG AMARANLAH...

amen said...

kalau gambr dlm video dah di edit pun.. Kesalahan tu dah nampak jelas PDRM punya angkara.. Kalau divider tu jadi puncanya memang x masuk akal la.. Bukan besar mana pun divider tu.. Yg aku perasan ada 2 biji kereta di belakang land rover tu.. Polis ingat mat sabu tu mat rempit ke? Mcm tu ke SOP (Saya Orang Pandai) polis.. pun.. Kesalahan tu dah nampak jelas PDRM punya angkara.. Kalau divider tu jadi puncanya memang x masuk akal la.. Bukan besar mana pun divider tu.. Yg aku perasan ada 2 biji kereta di belakang land rover tu.. Polis ingat mat sabu tu mat rempit ke? Mcm tu ke SOP (Saya Orang Pandai) polis..

Anonymous said...

luncai bawa fatwa umporno kat sini macam taik