Saturday, October 15, 2011

LEPAS FITNAH GAGAL!!! Ugutan jadi senjata UMNO / BN

http://albangi.files.wordpress.com/2011/07/umnodevil.jpg
Politik Malaysia sudah makin panas.

Wakil rakyat yang sah dipilih rakyat tidak boleh mewakili rakyat yang mengundinya, sebaliknya diugut akan dikenakan tindakan oleh BN jika tidak mengundi parti karat penuh kebusukan dari kepala hingga ke kaki.

Beginilah sikap dan perangai Umno-APCO dan BN yang tidak langsung menghormati amalan demokrasi apabila kalah di sesuatu kawasan.

Pada mereka, selagi mereka masih berkuasa di Pusat, segala ugutan dan arahan mestilah dipatuhi rakyat walaupun mereka tahu hayat pemerintahan mereka sudah semakin singkat.

Humbankan Umno-APCO jauh ke Lautan Pasifik sepertimana tumbangnya Selangor hingga terpaksa Khir Toyo berlari ke pejabat SUK Negeri di Shah Alam membakar segala dokumen dan fail penyelewengan tepat jam 12 tengah malam 9 Mac 2008.

Dan inilah yang akan berlaku jika Najib pula yang kalah di peringkat persekutuan agaknya.

JALAN PULANG


Kisah-kisah mengenai ahli-ahli politik BN menggunakan cara kasar untuk mendapatkan undi kaum Cina semakin terdengar di kala negara bersiap sedia untuk peperangan pilihanraya yang katanya adalah yang terbesar dalam sejarah.

ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh telah menulis pada Twitter mengenai satu insiden yang mencerminkan suasana tegang yang sedang meningkat di sekitar negara sewaktu parti-parti komponen BN seperti UMNO, MCA, Gerakan dan MIC berjuang hidup mati mereka terhadap Pakatan Rakyat yang dikepalai Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.

Hannah, seorang ahli DAP yang sedang cepat melonjak yang telah menang besar pada pilihanraya 2008, memberitahu bagaimana beliau menolong penduduk kawasannya untuk menghantar surat lanjutan kepada jabatan kerajaan persekutuan.


Beliau tidak menyatakan kandungan surat itu dan ke jabatan mana ianya dihantar, tetapi penduduk itu telah dipanggil, dimarah dan diberi amaran untuk mengundi BN.


“Saya membantu seorang penduduk untuk menghantar surat lanjutan kepada sebuah jabatan persekutuan. Penduduk itu dipanggil, disoal kenapa dia meminta pertolongan daripada DAP dan bukan MCA.


Orang MCA ada sewaktu dia dipanggil,” kata Hannah.


“Kata-kata yang digunakan
“DAP #&$$@#”, penduduk menjadi susah hati.

Dia diberi amaran oleh pekerja kerajaan itu untuk mengundi BN.


Dia diberitahu ‘kalau kamu tak undi BN, kita boleh jejak kamu’.


Perisikan askar akan menaksir kebarangkalian MCA untuk menang


Sementara itu, Sin Chew daily telah melaporkan bahawa pegawai inteligen (risikan) askar (MIO) telah menemubual calon-calon MCA untuk pilihanraya akan datang, yang digembar-gemburkan akan berlangsung tahun hadapan.


Menurut laporan berita itu, MIO menemubual calon-calon MCA itu untuk mengukur kebolehan mereka untuk menang dalam kerusi parlimen dan negeri.


“Mereka ditaksir dalam empat bahagian iaitu latar belakang pendidikan, kemahiran ekonomi, pengalaman dan personality,” kata sumber kepada akhbar Cina itu.


Tetapi Setiausaha Agung MCA Kong Cho Ha telah menafikan dakwaan itu.


“Saya tidak tahu dari mana Sin Chew Daily mendapat maklumat itu. Setahu saya, MIO tidak menemubual orang. Saya sudah menjadi calon sebanyak tiga kali dan saya tidak pernah ditemubual oleh mana-mana pegawai inteligen,” Star melaporkan kata-katanya.

1 comment:

Anonymous said...

Dia ingat mentaliti orang zaman sekarang ni macam tahun 60an dulu, padahal dia sendiri yang mental block