Friday, October 21, 2011

MALU BESAR ZAMBRY!!! Hamidah punya hal


Kelihatannya, ADUN Sungai Rapat yang juga Exco Haram Perak, Hamidah Osman sudah mula dengan sengaja membuka pencak silat bertarung dengan Menteri Besar Haram, Zambry Kadir!

Umpan sudah mengena beberapa minggu sebelum itu semasa lawatan kontroversi Najib menggunakan bas mewah yang kununnya bas rakyat.


Hamidah berjaya memalukan Zambry apabila sewaktu Najib bersalaman dengan orang ramai di Taman Son Choon, Ipoh, Hamidah dikatakan berjaya "mengenepikan" Zambry di sebelah kanan Najib walaupun Rosmah Mansor di sebelah kirinya.


Seolah-olah tak tahu atau buat-buat tak tahu, "badi kekalahan dan ketakutan" Zambry terkena lagi buat kali kedua.



Gambar di atas yang mengalu-alukan kedatangan Zambry seperti yang tertera di kain rentang jelas menunjukkan Hamidah membelakangi Zambry padahal protokol yang sepatutnya gambar Zambry berada di depan manakala Hamidah di belakang, atau sekurang-kurangnya gambar Zambry diletakkan di sebelah kiri kain rentang dan Hamidah di sebelah kanan.

Tak payahlah diceritakan tentang rasional menggantung kain rentang hanya untuk tujuan bermegah-megah tanda Zambry ini kuat beribadat.


Tetapi Hamidah tidak peduli itu semua.


Yang penting dia berjaya membuktikan dua perkara kepada pencacainya di Sungai Rapat.


Pertama
- Hamidah adalah "Menteri Besar Haram" sebenar Umno-APCO dan bukannya Zambry seperti sekarang. Kerana jika bukan rekomen Pak Lah kepada Sultan Azlan Shah nama Zambry, sudah tentu dia adalah menteri besar wanita pertama di Malaysia

Kedua
- Anak jati Kampar ini lebih berkuasa dari Zambry anak Pangkor. Setelah Zambry dilantik Najib Altantuya terus berhubungan "erat" dengan Hamidah dan ada kalanya mendapat lebih perhatian berbanding Zambry sendiri.

Tanyalah mana-mana pemimpin Umno-APCO negeri, pasti hampir kesemuanya akan mengiyakan kedua-dua fakta di atas.



Sudahlah program yang diatur khas untuk Zambry "disabotaj" pencacai Hamidah sendiri di mana hanya 15 orang saja yang hadir di masjid Kampung Melayu Sungai Rapat menunaikan solat sunat dhuha semalam, lebih mengharukan, tiada siapa yang sudi bersalaman dengan Zambry!

Jelas ini satu sabotaj dari pencacai Hamidah termasuklah penyokong Pakatan Rakyat yang barangkali memboikot kedatangan Zambry walaupun untuk bersolat!


Padahal apabila diteliti, selepas itu, lebih 50 orang berada di luar masjid makan-makan bersama!


Kita boleh mengandaikan Hamidah kini sedang bergelak ketawa dengan penyokongnya bagaimana misi memalukan Zambry berjaya dan berjaya lagi!


Dan dengan pendedahan skandal penjualan tanah seperti yang dilaporkan Ngeh Koo Ham hari ini, Hamidah kini semakin tersenyum girang manakala Zambry kini menghitung hari bakal disiasat SPRM atau terpaksa meminta talian hayat terakhir dari Najib !


JALAN PULANG



PERINGATAN PENTING!


Kalau nampak ular dan nampak Hamidah sekali, ketuk dulu Hamidah baru selamatkan ular...


Ular tak ada akal pembelit walaupun kerjanya membelit mangsa tapi opah ni kah kah kah...




1 comment:

Akhir Zaman said...

An- nisa 58

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا

Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya.



an nisa 83

وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَىٰ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا

Dan apabila datang kepada mereka sesuatu berita mengenai keamanan atau kecemasan, mereka terus menghebahkannya; padahal kalau mereka kembalikan sahaja hal itu kepada Rasulullah dan kepada - "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) di antara mereka, tentulah hal itu dapat diketahui oleh orang-orang yang layak mengambil keputusan mengenainya di antara mereka; dan jika tidaklah kerana limpah kurnia Allah dan belas kasihanNya kepada kamu, tentulah kamu (terbabas) menurut Syaitan kecuali sedikit sahaja (iaitu orang-orang yang teguh imannya dan luas ilmunya di antara kamu).