Tuesday, November 1, 2011

DULU SOROS SEKARANG BOROS!!! Ro$mah punya nafsu boleh lingkup negara

Ketika semua pihak terutama pencacai Umno-APCO yang masih tak sedar-sedar ditipu hidup-hidup mempertikai kesahihan permata yang dibeli Rosmah Mansor semasa mengekor Najib menghadiri persidangan CHOGM di Perth, Australia minggu lalu, bukti dari akhbar The West Australian jelas menunjukkan sebaliknya.

Keratan akhbar yang diambil bertarih 31 Oktober 2011 (semalam) tidak boleh menutup apa yang terdedah.

Resit pengesahan kastam cincin RM24 juta

Biarpun berhempas-pulas mempertahankan Rosmah yang kini berada di Makkah pula, ia tidak dapat menyembunyikan betapa nafsu mewah Fat Lady of Malaysia (FLOM) terbukti sudah terang depan mata.

Setelah kantoi dengan pembelian cincin berlian jenis "chusion cut diamond" dari Jacob & Co yang berpusat di New York, Amerika Syarikat, bernilai RM24 juta, kini seluruh dunia dapat menyaksikan betapa selera besar Rosmah sudah tidak dapat dibendung lagi.


Belum cukup lagi dengan pendedahan 15 buah limosin khas membawa segala macam beg dan barangan berjenama mahal semasa berada di Las Vegas dan Boston, juga di negara Uncle Sam pada 2010, Rosmah kini sah tersenarai dalam kelas wanita boros berbelanja di sebalik majoriti rakyatnya yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang akibat kos sara hidup yang semakin melambung.

Dan jangan lupa Rosmah juga menginap di suite mewah berharga USD30 ribu (RM105 ribu) semalam di hotel termahal di dunia semasa berkunjung ke Dubai, juga tahun lalu.


Tidak syak lagi, telahan sesetengah pihak yang menganggap pemergiannya menunaikan haji hanyalah untuk mengaburi mata rakyat yang sudah jijik melihat satu-persatu tindakannya membelakangkan slogan yang dicipta suaminya sendiri, Najib .

JALAN PULANG

Ketika berita mengenai anak Datuk Seri Najib Razak dilapor berbelanja mewah di Australia, laman blog dan sosial seperti Facebook menyiarkan gambar isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor memakai rantai mutiara.

Ia dikaitkan dengan laporan akhbar Australia, The West Australian yang mendedahkan perbelanjaan delegasi yang diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Perth, Australia minggu lalu.


Rombongan itu mengambil kesempatan untuk membeli belah di negara itu ketika menghadiri Mesyuarat Ketua-Ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM).


Akhbar The West Australian melaporkan, seorang Wanita Pertama membelanjakan kira-kira A$150,000 (RM487,000) membeli mutiara di David Jones- sebuah gedung mewah terkemuka di Australia Barat.


Namun akhbar itu tidak menamakan wanita terbabit.


Spekulasi bertiup kencang apabila blogger dan peminat politik mengaitkan wanita berkenaan dengan Rosmah- yang sebelum ini menggelarkan dirinya sebagai First Lady Of Malaysia atau Wanita Pertama Malaysia.

No comments: