Monday, January 9, 2012

MUNAFIK UMNO KEDAH!!! Tanah wakaf di Kompleks Sentosa dan surau yang diroboh di Hutan Kampung untuk bina Pejabat UMNO

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGqGWpVzpJGAcFfjni90CArnqWgpTWWtvV27p59gKcOwDVawNR6C5RG8_xYnHlzchbNrupk69841yhGWbfcFeIJgiPxXdACNmSc9ach3MDl3cXpfkYlJAt5CeBqP6jcvdj5oE91j4l0Dw/s1600/1malaysiarakyatdidahulukanpencapaia.JPGOleh: Watan Bercinta

Kononnya seorang pemegang amanah surau bersekongkol dengan MAIK dan menandatangani borang A14 , bahawa tidak dimaklumkan kepada 3 pemegang amanah tanah wakaf khas Madrasah Salihiah atau lebih dikenali sebagai pejabat Takaful Ikhlas.

Mereka cuba mengaitkan kononnya dengan isu jenayah walhal jawatankuasa surau mahupun waris pewakaf asal sama sekali bukan pemegang amanah. Pemegang amanah yang sah ialah MAIK.


Apabila kaedah istibdal digunakan berdasarkan nasihat oleh Majlis Fatwa, MAIK tidak boleh ditakrifkan bertindak 'menjual' tanah sebaliknya hanya mendapat pampasan terhadap tanah yang ditukar status wakafnya.


Jika MAIK mahu didakwa bukan 'pemilik' tanah wakaf yang sah, maka pewaris mahupun pentadbir madrasah lebih-lebih lagi adalah bukan pemilik kerana hak pemegang amanah tidak diturunkan kepada mereka oleh pewakaf asal 100 tahun lalu, justeru MAIK adalah lebih berhak sebagai pemegang amanah.

MAIK berhak memegang RM1.48 juta duit pampasan sementara mendapatkan wakaf yang baharu. Sebarang pertikaian berhubung bidang kuasa atau bidang amanah MAIK bolehlah dibawa ke mahkamah bagi mencuba kekuatan intelektual ataupun akademic exercise tetapi pihak yang 'menduga' harus ingat bahawa mereka berdepan dengan institusi yang established iaitu MAIK, Mufti, Majlis Fatwa dan Pejabat Tanah, mahupun mana2 pegawai KCS kerana semua entiti itu bernaung di bawah Tuanku Sultan.

Orang politik (MB mahupun Exco) boleh datang dan pergi tetapi entiti yg established itu dipaksa berdepan dengan UMNO sebagai seteru. Di sinilah kecetekan politik UMNO yang membiarkan diri diperbodohkan Perkasa.

Mereka cuba mengalih elemen kepandiran menentang pembangunan secara membutatuli kepada isu pecah amanah dan penipuan. Berjaya atau tidak itu soal lain tetapi kedangkalan perhitungan, khususnya perhitungan politik itu 'sudah tentu'.


Dengan penuh bongkak mereka bertanya, "Sekarang siapa yang susah??????" Seandai mahkamah berpihak kepada mereka pun (dengan kebarangkalian yang sangat kecil) maka kepuasan yang mereka perolehi hanyalah perseteruan terhadap entiti yang established.

Tak apalah mereka boleh mencuba, sekurang2nya mereka akan tahu selepas ini bahawa kalau menang pun mereka jadi arang, kalau kalahpun... mungkin lebih baik sikit dari arang. Kita serahkan kepada mahkamah.


602 (6hb febuari). Jam 9.30 pagi di Mahkamah Tinggi Alor Setar, proses 'hearing' writ saman ke atas MAIK, PENTADBR TANAH KOTA SETAR DAN Kerajaan Negeri Kedah. Mereka cuba mengembeling kekuatan selutuh UMNO negeri Kedah untuk hadir menunjukkan kekuatan.

Minggu lepas pun mereka mengumpan Ibrahim Ali untuk menarik sokongan, malangnya 16 tong nasi dan lauk terpaksa diagihkan kepada penduduk Taman Wira... Akibat kehadiran yang 'terlalu ramai'.


Mereka menyangka dengan mengeksploit elemen Islam seperti 'surau, solat hajat, munajat, maulidul Rasul, jihad dan perjuangan' terdapat umat Islam yang termakan umpan mereka.

Mereka silap kerana orang ramai sedar bahawa antara elemen Islam dan kumpulan manusia hipokrit tidak boleh bersekali - janggal dan buruk benar tampaknya.

Mereka bercakap mengenai mempertahankan tanah wakaf dari berpindah kepada bangsa kafir walhal sewaktu mereka menjadi kerajaan dulu Kompleks Sentosa di Jalan Putra adalah dibina sepenuhnya di atas tanah wakaf MAIK.

Sekarang bangunan itu dikuasai hampir 100 peratus peniaga kafir, bahkan di zaman BN dulu arak pun dijual di pasaraya yang beroperasi di situ.

Sekurang2 Aman Central akan wujud satu floor untuk peniaga Melayu ala Pekan Rabu, di samping Melayu berhak berniaga dimana2 asal mampu.


Mereka bercakap mengenai surau yang dirobohkan di atas tanah wakaf tetapi mereka fikir orang tidak tahu perihal sebuah surau yang dirobohkan di atas tanah wakaf di Hutan Kampung demi untuk membina pejabat UMNO dan Kemas.

Tanah wakaf yang disahkan oleh pihak masjid itu tidak diserahkan kepada MAIK dan disepikan begitu sahaja hanya kerana mahu disapu oleh UMNO.

Sekurang2nya di Aman Central surau yang diroboh akan diganti dengan sebuah surau lebih besar, dapat lagi pampasan yang mampu bina 7 buah surau yang serupa.


Semua kepincangan ini akan kita dedahkan secara besar2an ke seluruh dunia nanti... Tunggu saja, biar dunia tahu betapa 'munafiknya' golongan yang yang memperkudakan elemen Islam untuk kepentingan politik sempit mereka.Kedah La

No comments: