Wednesday, January 25, 2012

PENCERAHAN KES KUIN!!! Selagi UMNO perintah Malaysia selagi itu AUKU mencengkam mahasiswa

oleh Anak Kedah 007

http://www.harakahdaily.net/v2/images/stories/berita/10feb/azizan.jpghttp://www.thechoice.my/images/resized/images/tc/lead_story/kuin_200_200.jpghttp://www.harakahdaily.net/v2/images/stories/berita/10feb/azizan.jpg

Bukan ke KUIN tu adalah sebuah IPT yg berdaftar di bawah Kementerian Pengajian Tinggi (KERAJAAN PUSAT).

Jadi kesemua sijil / diploma / sarjana muda / sarjana yg dikeluarkan oleh KUIN diiktiraf oleh Malaysian Qualified Agency (MQA) yg juga di bawah KERAJAAN PUSAT.

5 pelajar yg digantung itu dikenakan hukuman yg telah ditetapkan dalam AUKU yg juga dicipta oleh Kerajaan Pusat.

Seandainya Kerajaan Negeri Kedah dan pihak pengurusan KUIN sewenang-wenangnya mengetepikan dan menolak AUKU yg telah termaktub dalam undang2 di Malaysia, pelajar-pelajar KUIN bersedia tak untuk KERAJAAN PUSAT menarik semua MQA yg telah dikeluarkan utk semua sijil2 mereka?

Bila Pakatan Rakyat berjanji untuk memansuhkan AUKU ni?

SETELAH Pakatan Rakyat memerintah MALAYSIA. Bukan sekarang yg baru menang berapa negeri je. Boleh ke nak buat MQA sendiri?

Susah la kalau belajar tinggi2 jadi mahasiswa tapi tak boleh fikir secara rasional.

http://media.themalaysianinsider.com/images/uploads/2012/january2012/18/m_pasdemo.jpg
hangpa buat rayuan dak..??

Saya pernah dgr ucapan Ustaz Azizan dalam temuramah. Beliau tegas untuk semua pihak MENGIKUT SALURAN YANG BETUL dalam mengatasi masalah ini.

Malah beliau secara bijak sebenarnya telah memberi CLUE kepasa pelajar2 yg digantung ini untuk MEMBUAT RAYUAN. Takkan la Ustaz Azizan nak ckp terang2, "Korang buat rayuan, nanti aku bagi lepas la..." Persoalannya, rayuan tu dibuat ke tak?

Kerana 5 orang nie hangpa maki dia berkandaq sampai nak suruh dia letak jawatan tapi masa dia dok buat komplek KUIN yg baru di KUALA KETIL sana hangpa tak mau puji... jadi pada2 la bro nak bantai orang tua nie pon... Gua pon jika tak kena gua bantai jugak...

Bank Islam tawar RM330 juta


Zukri Samat (dua dari kiri) menyerahkan dokumen perjanjian kemudahan kewangan kepada Jahubar Sathik Abdul Razak sambil diperhatikan Azizan Abdul Razak (tengah) di Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 22 Feb. - Bank Islam (M) Bhd. (Bank Islam) telah menawarkan kemudahan kewangan Islam bersindiket bernilai RM330 juta kepada Kedah Sato Sdn. Bhd. (KSSB) untuk projek pembinaan pembinaan dan pembangunan kampus tetap Kolej Universiti Insaniah (KUIN) di Kuala Ketil, Baling, Kedah.

Kedah Sato adalah kontraktor kelas A yang juga merupakan anak syarikat Bina Darulaman Bhd. (Bina Darulaman).

Bank Islam dilantik sebagai pengatur utama pembiayaan bagi kemudahan itu bersama-sama Affin Islamic Bank Bhd. (Affin Islamic) yang bertindak sebagai pengatur bersama.

Pengarah Urusan Bank Islam, Datuk Seri Zukri Samat berkata, sebagai pengatur utama, pihaknya membiayai RM200 juta untuk kemudahan itu manakala baki RM130 juta lagi dibiayai oleh Affin Islamic Bank Bhd.

Katanya, di bawah pembiayaan itu, Kedah Sato akan membayar balik pembiayaan tersebut dalam tempoh 15 tahun, termasuk tempoh tertangguh selama tiga tahun... [Selebihnya disini..]

http://anakkedah007.blogspot.com/

3 comments:

Anonymous said...

pencerahan yg jelas.. Bagus bro.. Semoga yg lain2 akan paham pasai apa ostad Zizan buat tindakan macam tu..

Anonymous said...

penerangan yang baik senang faham. bagus...tapi ada beberapa hal yang keliru cikit....

1.apa beza kes dekat upsi dengan kes dekat kuin?? sama ja kan..sebab demontrasi. tapi awat pakatan x sokong pelajar kuin macaman sokong adam adli dulu??

Anonymous said...

Dalam isu KUIN bebudak tu sengaja mencari isu untuk dibesar2kan dan dibuat modal untuk berdemontrasi yang tak tahu hujung pangkal...ini masalahnya. Mereka juga semacam sengaja menutup pintu penyelesaian seolah2 ada agenda tersembunyi yang mereka usahakan.