Tuesday, March 13, 2012

MAI BACA!!! Ahli UMNO Kedah tibai Najib

Oleh: WATAN BERCINTA

Ramai orang berkata pengunduran Kak Jat menyebabkan UMNO berasa lega.. Tiada lagi label lembu selepas ini kepada WANITA UMNO dan ahli UMNO seluruhnya. TAHNIAH KAK JAT, meskipun Kak Jat wanita tetapi keberanian Kak Jat mengalahkan pemimpin lelaki UMNO yang banyak dosa dan masalah tapi masih berpaut pada dahan parti menjadi biawak hidup dan memeningkan kepala PM dan TPM.

Duhai Dato Najib, politik dunia kini dilihat pada integriti, wibawa dan ketelusan bukan lagi retorik.. Dunia barat sudah lama mengamalkannya.. Tidak seperti kita, sudah dituduh bersalah dan ada bukti bersalah sekalipun masih dibawa agenda peribadi untuk menggamatkan negara..


Duhai Dato Najib, tuan memang popular hasil propaganda yang dicanang saban hari oleh media propaganda serta rasuah politik yang Dato' hulurkan, tetapi BN dan UMNO misalnya di Kedah belum tentu popular. Sebagai orang Kedah kami tidak boleh selalu mengharapkan orang Kuala Lumpur apabila kami ditimpa kesusahan..

Sebab itu izinkan kami rakyat Kedah berbicara.. Dan dengarlah bicara ini, suara umum kehendak majoriti rakyat Kedah. Fahamilah dan ambilah tindakan yang perlu tatkala UMNO dan BN masih punya masa kecederaan..



YAB DATO SERI PERDANA MENTERI, INILAH LUAHAN KAMI RAKYAT KEDAH.



1. UMNO dan BN Kedah hakikatnya belum benar-benar bersedia untuk hadapi pilihanraya. BN dan UMNO masih gagal meyakinkan kami jadi bagaimana kami boleh yakin untuk memberi undi kepada BN nanti. Kami sedar PAS, PKR dan DAP telah berjaya mentadbir Kedah dengan cemerlang.

2. Dato Bashah dan golongan kuno di tingkat 6 dan 7 gagal mengemudi UMNO dan BN Kedah untuk lebih menyerlah... LEBIH bersemangat, lebih bijak, lebih berani dan lebih segala-galanya berbanding PAS, PKR dan DAP.. Yang lebih mungkin kuat sembang, kuat tidur dan kuat mengampu serta kuat menafi..


3. Jangan terlalu percayakan undi Cina dan India, apa yang dibagi mereka ambil tetapi undi belum tentu.

4. Jangan terlalu bergantung atau kasihan pada kawan rakan YAB Dato Seri yang pernah sama-sama menjadi Ketua Pemuda dahulu, mereka ini sudah expired, rakyat sudah muak dan kalau boleh buatlah pilihan teliti sebelum nama calon diumumkan di Kedah.

5. Komponen BN di Kedah pula ibarat hidup segan mati tak mau.. Mereka ini lebih banyak menyusahkan berbanding mahu meringankan dan melengkapkan kerja UMNO..


6. Perpecahan dalaman UMNO di banyak bahagian di Kedah masih belum temui jalan penyudah.. Kerana ramai pemimpin syok sendiri dan tak sedar diri...


7. Hakikatnya UMNO dan BN Kedah sepanjang 4 tahun gagal memberikan saingan berkesan untuk menggugat pemerintahan kerajaan PAS, PKR dan di Kedah yang kini sangat kuat.

8. PAS, PKR dan DAP terlaku kuat di Kedah, tetapi UMNO dan BN Kedah terus dalam dunianya. Terus syok sendiri, terus dalam sindrom penafian dan terus dengan langkah dan lagak sumbang..


Duhai YAB Dato Seri, kalau betul UMNO dan BN Kedah mahu mengambil kembali negeri Kedah dari tangan PAS, izinkan rakyat Kedah berbicara, dengar dan teliti pandangan rakyat terbanyak yang tidak punyai apa-apa kepentingan...


Fahamilah harapan kami dan dengan penuh keberanian YAB Dato seri selaku pemimpin utama, laksanakanlah.... Apa yang perlu.. Demi memastikan UMNO/BN Kedah boleh menang..


Politik hari ini memerlukan pejuang, pemikir dan penyelesaian kepada masalah rakyat. Politik hari ini memerlukan pemimpin yang berani, luhur dan jujur..


Cukup cukuplah kami rakyat Kedah ditipu oleh UMNO dan BN dengan lagu-lagu lama.. Rakyat KEDAH bukan bodoh, kami bukan hidup dizaman batu..


Jika benar YAB DATO SERI inginkan Kedah kembali ke pangkuan UMNO/BN, Dato Seri perlu berani untuk ketepikan golongan pengampu, pembodek, pensabotaj dan pengkhianat parti dari mereka ini terus menguasai UMNO Bahagian, Cawangan dan UMNO Negeri..


Hanya dengan cara ini UMNO kembali kuat, rakyat kembali taat dan komponen BN akan turut serta memberi hormat..


Hanya dengan kuasa, arahan dan tindakan YAB Dato Seri sahaja selaku presiden parti, si kitol dan si penjahanam parti ini dan semua oportunis seperti Mat Lebai Sudin, Syed Sobri Kuala Nerang, Azmi Din SADA, Jamil Idross, Usop Usima, Johari Baharom, Othman Aziz Jerlun, Bakar Taib Langkawi, Tajul Urus Merbok, Ali Yahya, Sobri Sudin dan ramai lagi yang tak mampu disenaraikan banyak sangat, boleh kita kumpul untuk kita ikat mereka beramai-ramai dan kita kuarantinkan di Pulau Tuba sebelum kita humban mereka ke dalam laut..

Beranikah Dato Seri berbuat begitu?? Korbankan kawan rakan dan kaki pengampu demi menyelamatkan parti???? Jika Kak Jat sanggup korbankan jawatan dan kedudukkannya demi selamatkan parti apakah DATO Seri tidak sanggup berkeras menggunakan sedikit kuasa untuk menghalang dan memadamkan api dalam sekam dan membanteras duri dalam daging yang menjalar di dalam UMNO dan BN Kedah??? Saya percaya Dato Seri boleh dan mampu melakukannya....Kedah La

No comments: