Sunday, April 22, 2012

SKANDAL SCORPENE!!! Mengapa Najib tak mahu jawab soalan wartawan

Apakah yang cuba disembunyikan dari pengetahuan umum jika terus menolak bulat-bulat soalan wartawan yang mahukan komen mengenai skandal komisen, jika tidak merasa bersalah?

Dipercayai perdana menteri Najib seolah-olah cacing kepanasan apabila diajukan soalan sensitif hingga sidang media terpaksa ditamatkan lebih awal.


Ini mengingatkan kita bagaimana sidang media mengenai kekalahan BN dalam pilihanraya umum 2008 cuma diadakan hanya lima minit oleh bekas perdana menteri Abdullah Badawi seraya mengatakan "dah kalah, kalah la..".


Apakah Najibmengikut jejak langkah Abdullah Badawi, atau lebih teruk lagi, langsung tidak mengadakan sidang media sekiranya BN tumbang dua bulan lagi di tangan Pakatan Rakyat?


Berani kerana benar, takut kerana tak jawab masa sidang media!


Najib enggan mengulas apabila ditanya mengenai kes di mahkamah Perancis berhubung dakwaan bayaran kepada pegawai tinggi Malaysia berhubung pembelian kapal selam Scorpene.


"Saya tak mahu komen... Saya tak perlu komen, terima kasih," katanya ketika ditanya hari ini dalam sidang media di Universiti Sains Malaysia di Pulau Pinang hari ini.


Najib ditanya sama ada beliau akan memberi keterangan di mahkamah Perancis memandangkan namanya dikemukakan sebagai saksi oleh Suaram ke mahkamah itu.


Suaram mengemukakan namanya memandangkan beliau merupakan menteri pertahanan ketika itu (2002) yang terlibat dalam perolehan kapal selam tersebut.


Sidang media ringkas itu, tidak sampai selama sepuluh minit, juga segera ditamatkan.

JALAN PULANG 

No comments: