Wednesday, May 2, 2012

BANTU PELAJAR DAPAT IC!!! S.Murali dibelasah Samseng MIC

Rombongan Naib Presiden KEADILAN, N Surendran bagi membantu pelajar, Reshina Bathumanan, 17, mendapatkan Mykad di Jabatan Perdana Menteri (JPM) diserang sekumpulan samseng diketuai Ketua Pemuda MIC, T Mohan.

Akibat serangan itu, Ketua KEADILAN Cabang Puchong, S Murali pengsan dan luka parah di bahagian matanya terpaksa dikejarkan ke Hospital Putrajaya.


"Kami menuntut polis menangkap penyerang tersebut. Kejadian berlaku di depan mata pihak berkuasa sendiri, sedangkan kami telah mendapat surat jemputan untuk bertemu wakil Perdana Menteri," katanya pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN.


Jelas Surendran, dalam kejadian yang berlaku pagi semalam, beberapa individu penyokong MIC menyerang mereka ketika rombongan itu hendak masuk ke salah satu dari pintu JPM.


"Apa yang mengecewakan, polis langsung tidak menghalang serbuan mereka. Kami menjangkakan serangan itu dirancang awal," kata Surendran.


"Sangat memalukan, MIC yang sepatutnya berjuang untuk kaum India, mengkhianati bangsa mereka sendiri," ujarnya.


Sementara itu, Pengarah Guaman KEADILAN, Latheefa Koya berkata melalui satu kiriman twitter oleh isteri Ketua Pemuda MIC, Loges Mohan yang turut memetik Surendran, kumpulan tersebut seolah-olah mencabar kehadiran rombongan tersebut.


"Tulis twitter itu - Where are you? We are waiting for you. (Mana kamu? Kami sedang menunggu kamu)," jelas Latheefa.


Tambah Surendran, Reshina yang bersekolah di SMJK Chung Hwa, Jalan Gombak pernah ditawarkan 'permit belajar untuk bukan warganegara' oleh pegawai Pasukan Pelaksana Tugas Khas, JPM dikenali Datuk Subramaniam.


"Inilah kegagalan program MyDaftar. Sedangkan ibu dan bapa kepada Reshina adalah warganegara, lahir di Malaysia dan mempunyai Mykad, mengapa anak mereka tidak dapat (Mykad)?" soal Surendran.


Reshina yang lahir di Hospital Kuala Lumpur 16 April 1995 memiliki sijil lahir dengan status 'bukan warganegara' bakal mengambil peperiksaan SPM hujung tahun ini.

1 comment:

Anonymous said...

An- nisa 58

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا

Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya.



an nisa 83

وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَىٰ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا

Dan apabila datang kepada mereka sesuatu berita mengenai keamanan atau kecemasan, mereka terus menghebahkannya; padahal kalau mereka kembalikan sahaja hal itu kepada Rasulullah dan kepada - "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) di antara mereka, tentulah hal itu dapat diketahui oleh orang-orang yang layak mengambil keputusan mengenainya di antara mereka; dan jika tidaklah kerana limpah kurnia Allah dan belas kasihanNya kepada kamu, tentulah kamu (terbabas) menurut Syaitan kecuali sedikit sahaja (iaitu orang-orang yang teguh imannya dan luas ilmunya di antara kamu).