Sunday, June 10, 2012

14 KALI GANGGU CERAMAH PAS!!! Polis tidak halang, Ceramah PAS tetap penuh, Ceramah UMNO terus kosong

Sudah 14 kali ceramah PAS diganggu oleh UMNO BN di Gopeng. Malam tadi saya bersama Pak Jabit, YB Dr Lee Boon Chye dan Cikgu Nazri (bekas AJk UMNO Bahagian Gopeng) diganggu oleh ceramah UMNO di tempat yang sama yang jaraknya 50 meter sahaja. Dua hari sebelum ini juga diganggu dengan karaoke.

Pihak polis tidak pula menghalang ceramah UMNO BN yang dianjurkan tanpa permit dan kebenaran polis. 

Sedangkan ceramah PAS ada kebenaran polis dan ikut peraturan. Kehadiran mereka tidak lebih 50 orang pun, berbanding ceramah PAS yang dihadiri hampir 500 orang.

PAS tetap bersabar sekalipun diganggu dan diprovokasi sedemikan rupa. Inilah politik biadab dan kebinatangan UMNO BN. Sempit sangatkah bumi Sg Rapat sehingga mereka anjurkan program berdekatan dengan program PAS, kalaupun nak buat ceramah ditempat yang sama, UMNO boleh buat malam esok dan jawab semua hujjah kita.


Ceramah PAS, ratusan yang hadir tanpa disediakan pengangkutan dan duit.
 
 Ceramah UMNO, bas disediakan untuk mengangkut orang ramai dari luar, namun bawah khemah tetap kosong.Misabah

3 comments:

Anonymous said...

JANGAN harap polis nak ambil tindakan terhadap umno. aku memang tak hormat langsung kat mereka. polis2 ni memang takut kat umno, baik dari bawah hinggalah keketuanya. ketua cawangan umno jeling je, polis ni boleh kencing tak lawas. begitulah pengecutnya dan baculnya polis terhadap umno.

Anonymous said...

kat akhirat nanti umno tolong jawab soalan2 yang diberikan....ikut perintah sapa pon sendiri kena jawab..kena ingat tu..

Anonymous said...

salam untuk puak-puak UMNO atau BN.. atau sekutu dengannya... Aku CABAR puak-puak mu hak mano gedebe gi kacau ceramah PAS atau PR yang diadakan di mana-mana tempat di Kelantan... tak kira siapa penceramah pada masa tu atau di mana lokasinya... aku nak tengok muka hak mari kacau ceramah PAS @ PR ni, jenis muka macam mana??? Datang ya... jangan tak datang...