Saturday, June 9, 2012

APABILA UMNO TEKAN RAKYAT!!! Inilah jawabnya , biarpun hujan 5000 orang berhimpun sokong Pakatan


Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah melakukan kesilapan besar apabila membekukan sementara kemudahan pinjaman kepada penuntut Universiti Selangor (Unisel) dan Kolej Universiti Islam Antarabangsa (Kuis).

Cubaan dilakukan PTPTN ini jelas menaikkan kemarahan rakyat..


Walaupun dalam keadaan hujan turun renyai-renyai,  ribuan warga Kajang berhimpun di Stadium Kajang malam tadi bagi menyuarakan sokongan padu mereka kepada kerajaan PKR/PR Selangor yang dipimpin oleh Tan Sri Khalid Ibrahim.

Politik dendam kesumat amalan UMNO dari dulu, kini dan selamanya sudah tiada tempat dihati rakyat .

UMNO lupa, dikalangan penuntut-penuntut UNISEL dan KUIS bukan semuanya dari anak-anak penyokong Pakatan Rakyat...jumlahnya bukan sedikit.

Ini yang membuatkan ada dikalangan  penyokong tegar UMNO di Selangor sudah mula sedar permainan politik para pemimpin mereka....Sanggup berlaku zalim keatas anak-anak ahlinya demi politik sempit dendam kesumat yang bertindak mengikut suruhan jiwa yang sedang marah dan kacau.

SAMPAI BILA UMNO MAU BERPERANG DENGAN RAKYAT?..


UMNO IS DEAD... PAS GANTI UMNO... PR GANTI BN..OMAK KAU

1 comment:

Anonymous said...

BN melakukan kesilapan yang amat besar bila membekukan Pinjaman PTPTN kepada pelajar Unisel dan Kuis. Tindakan itu adalah tindakan yang amat bodoh, umpama terjun kedalam kawah yang digalinya sendiri. Walaupun telah ditarik balik dgn mengatakan hanyalah ujian kepada PR tetapi sebenarnya itu bukan ujian tetapi memang betul betul hendak dilakukan.Tapi bila ramai yang melenting dan banyak kutukan dan ejekan, keputusan itu dikatakan hanya ujian adalah untuk menutup malu. Penarikan itu disebabkan kebimbangan yang amat sangat BN terhadap sokongan ramai kepada PR bila MB selangor sedia membantu pelajar2 tersebut. Tindakan BN itu menunjukkan sikap kebodohan yang amat ketara kerana tidak memikirkan bahawa ibubapa pelajar2 tersebut bukanlah semua penyokong PR tapi memang ramai juga adalah penyokong BN. Sebab insiden kebodohan ini akan membangkitkan rasa kebencian terhadap BN dan sokongan terhadap BN akan bertukar kepada sokongan untuk PR.