Sunday, October 28, 2012

SOI LEK JADI PENASIHAT AGAMA UMNO!!! Jika Jamil Khir , Fathul Bari tidak berani sahut cabaran debat Soi Lek



Oleh: Tok Janggut

Kalau sudah berkali-kali dengan rasa sombong, megah dan ego Presiden MCA dan pemimpin Gerakan berani menghina Islam, menghina syariat Allah tetapi tiada siapa yang mampu menegur atau memberi amaran, maka elok sajalah Soi Lek ini dilantik sebagai Penasihat Agama UMNO seumur hidup atau dilantik sebagai Ketua Agama negara kerana Ketua Agama yang ada sekarang pun tidak mampu dan tidak berani memberi amaran kepada "bapak syaitan" ini, maka apa lagi yang boleh umat Islam harapkan untuk menjaga kesucian agama Islam dan syariat Allah dari terus dihina dan dicaci?


Punca utamanya sehingga membuatkan MCA dan Gerakan berani menghina Islam ialah UMNO sendiri. Kalau UMNO yang selama ini dilihat oleh MCA dan Gerakan sebagai penganut Islam tetapi seringkali menghina dan mempersendakan syariat Allah dan Sunnah Nabi, maka MCA dan Gerakan yang selama ini menjadi tempat berpautnya UMNO untuk meneruskan nyawanya sudah tidak ada rasa segan silu lagi melakukan perkara yang sama sebagai menunjukan betapa benci dan antinya mereka terhadap Islam selama ini.


MCA dan Gerakan juga tahu bahawa UMNO tidak akan berani berbuat apa-apa apatah lagi untuk mengambil tindakan atau menghalau mereka keluar dari gabungan BN kerana tanpa mereka UMNO sudah lama berkubur. Oleh kerana UMNO ini lebih sayangkan MCA, Gerakan dan undi orang Cina maka UMNO tidak peduli apa yang akan terjadi pada Islam dan umat Islam. APAKAH MASIH ADA ORANG MELAYU YANG MENGAKU BERIMAN YANG AKAN TERUS MENYOKONG DAN MENGUNDI UMNO LAGI?


Dimana tokoh agama UMNO, Mufti UMNO? Ulama muda UMNO, penasihat agama UMNO? Jakim? Sudah tidur atau sedang seronok dengan kemewahan hidup? Apakah kerja mereka selama ini hanya sekadar sibuk untuk memantau penceramah agama di masjid, memastikan orang yang berkhutbah Jumaat mempunyai tauliah, membaca doa, merasmikan musabaqoh Al Quran, menerima cek wang zakat atau sekadar untuk memastika kuato jemaah haji cukup dan sebagainya sahaja?


Kalau setakat inilah sahaja fungsi mereka untuk menjaga Islam, maka mereka ini samalah tarafnya dengan Soi Lek itu. Patutlah hidup umat islam makin merempat, masjid dan surau boleh dirobohkan tanpa halangan. Pemimpin negara bebas merompak wang rakyat, merampas tanah rakyat, menipu dan menindas rakyat, puncanya adalah kerana semua tokoh agama yang menyokong UMNO sudah dikunci mulut mereka dengan pangkat, wang dan kemewahan hidup. Mereka inilah sebenarnya syaitan-syaitan yang bertopengkan manusia yang menjual ilmu agama anugerah Allah dengan harga yang murah demi kerana mengejar dunia.


Oleh itu insaflah semua umat Islam, selagi UMNO dibarkan berkuasa, maka nasib umat Islam, masa depan negara serta aqidah penganut Islam berada dalam keadaan kritikal dan bahaya. Bulatkanlah hati dan tekad supaya bersama-sama kita tumbangkan UMNO dalam PRU13 tanpa rasa ragu dan bimbang lagi. Masa sudah terlalu suntuk.


Bagaimana seorang bukan Islam begitu bebas bercakap tentang Islam dengan tujuan untuk menghinanya? Siapa mereka? Selama ini kita umat Islam amat berhati-hati malahan tidak mahu langsung bercakap tentang hal yang berkaitan dengan agama penganut agama lain tetapi mereka bagitu berani dan lantang boleh bercakap tentang Islam yang mereka sendiri tidak faham.


Dimana maruah umat islam sebenarnya? Jika zaman para sahabat dahulu apabila berlaku keadaan begini, mereka akan istiharkan perang tetapi kita sekarang hanya mampu berpeluk tubuh, mengangguk dan boleh lagi bersahabat dan ketawa dengan mereka ini? Repot polis untuk apa?


Ini hal berkaitan dengan Islam, dengan Allah dan Rasul! Polis mampu ke untuk bertindak terhadap puak kesayangan UMNO ini? Ini urusan agama! Beginilah hinanya kita dizaman sekarang ini. Wang, pangkat, projek, kawasan balak, kereta mewah sudah jelas mampu menjadikan kita syirik kepada Allah.


Islam kita sekarang hanya pada nama dan pada kad pengenalan sahaja. Solat kita hanya kerana sudah masuk waktu, puasa kita hanya kerana sudah masuk bulan Ramadhan, zakat kita kerana wang banyak dan haji kita kerana sudah ada kemapuan TETAPI semuanya dilakukan BUKAN kerana ALLAH dan ajaran RASUL. Semuanya hanyalah lakunan dunia yang bersifat luaran sahaja. Dari segi aqidah dan iktiqad sebenarnya sudah ramai yang rosak dan batal kerana jahil bab tauhid kepada Allah. Maka apa yang berlaku sekarang adalah kutukan dan penghinaan dari Allah terhadap kita kerana semua.


Cakap agama berdegar-degar, sambut Maulidul Rasul sehingga habis jalanraya ditutup, buat musabaqoh sehingga dijemput seluruh dunia umat Islam menyertainya, buat masjid sanggup habis berjuta-juta ringgit malahan ratusan juta dengan kubahnya diimpot dari luar negara. Untuk apa semua ini jika dalam masa yang sama kita sendiri menghina dan menolak syariat Allah dan sanggup lagi bersekongkol dan bersekutu dengan orang bukan Islam yang bebas menghina Islam? Tidak ada nilai walaupun sekumit pun semuanya ini disisi Allah.


Ingatlah, dalam usaha kita untuk melaksanakan perintah Allah tidak perlu kita meminta izin atau bertanya kepada orang bukan Islam samada boleh dilaksanakan atau tidak kerana mereka tidak punya kelayakan untuk ditanya dan diminta keizinan. Dan yang pastinya orang bukan Islam tidak akan sekali-kali membenarkan kita melaksanakan syariat Allah. Kita wajib menunaikan perintah dan amanah Allah kerana kita hamba Allah dan umat Muhammad. Kita bukan hamba kepada MCA, Gerakan dan sebagainya dan kita bukan umat mereka. Agama kita, kitalah yang menentukanya, tidak perlu nasihat dan pandangan orang bukan Islam. Quran dan Hadis adalah rujukan kita, bukanya perlembagaan negara.


Adalah syirik hukumnya jika kita membelakangkan Quran dan hadis semata-mata untuk mempertahankan perlembagaan negara yang tidak ada kaitanya dengan Allah dan Rasul itu. Perlembagaan negara adalah ciptaan bekas penjajah yang bertujuan untuk merosakan aqidah umat Islam secara halus dan terancang. Hanya orang faham bab tauhid dan yang diberikan hidayah oleh Allah sahaja yang memahaminya. Yang sesat, kufur,syirik dan yang istidroj sahaja yang sanggup mati demi perlembagaan negara.


Oleh itu, jalan penyelematnya ialah KUBURKAN UMNO/BN dalam PRU13 nanti. Jika tidak, jangan menyesal nanti dan jangan salahkan musuh Islam menghina Islam kerana kita sendiri yang mengundang dan memberikan lesen untuk mereka melakukanya dengan cara yang jelas melalui undi kepada UMNO/BN. Wallahualam.PSM

2 comments:

Anonymous said...

Apa komen pencacai??? Teloq semua sudah masuk dalam..

Anonymous said...

Soi lek kn IDOLA semua penyokong parti SYAITAN,mana dorang berani nk tegur...luncai bahalol mana? X de modal ke?