Saturday, November 10, 2012

TU DIA!!! Rezeki UMNO kena spray, kurang sikit duit kroni


Kamera yang digunakan oleh Kerajaan Malaysia untuk merompak rakyat Malaysia yang memandu kenderaan ini terletak di Sungkai, KM 85.5 Jalan Ipoh – Kuala Lumpur , Koordinat GPS: 3.9657, 101.3270.

Ini leteran dari Ameno World pasal isu ni..

Kita kena bantah AES. Tetapi kena gunakan cara yang betul. Bukan merosakkan AES. Setiap AES yang rosak pasti akan diganti semula. Dan setiap satusen yang diganti semula itu bukan la kedua2 syarikat itu petik dari langit oke.


Mereka keluar dari poket rakyat malaysia melalui pelbagai cara dan tersangatlah bodoh bagi mereka2 yang pergi merosakkan AES. Mereka tidak tahu bagaimana sistem ini berjalan. Bahkan, jika PR amek alih pusat sekalipun bukan semudah ABC untuk PR batalkan perjanjian AES.


Semua tue dah didokumentasikan. Silap2 pusat kena bayar ganti rugi yang amat2 tinggi ketika membatalkan perjanjian tersebut. Sedar tak? Sebab tue kena bantah AES ikut akal. Bukan ikut emosi. Ko spray pun so what? Lepas tue AES akan dimahsuhkan?


Ko boleh spray banyak2 tetapi AES akan kekal disitu. Yang rugi tetap kita juga sebab akhirnya wang rakyat digunakan untuk gantikan apa yang rosak disebabkan tindakan bodoh sesetengah pihak.


Ini tingkahlaku yang kita tak boleh tiru. Bahkan tak patut tiru. Sila berhenti disini.


Berhenti jika ada niat nak merosakkan mana2 AES yang wujud. Kerana setiap satu yang rosak itu akhirnya kita seme secara kolektif perlu membayarnya kembali di kemudian hari. Nafsu dan emosi ko tak membantu sesiapa pun disini.


Rekod, gambar di atas dihitamkan wajah orang tue bukan sebab dia yang rosakkan AES.

Tetapi sebab taknak orang sangka bahawa dia rosakkan AES. Kang kena tuduh plak dia.


Oleh kerana dulu ada di antara kita yang tatau berapa jumlah kos pemasangan seunit AES, mungkin dorang tak rasa sedih bila nak rosakkan mana2 AES. Tetapi sekarang korang dah tahu. Sila berfikir dalam2 sebelum melakukan sesuatu. AES harus dihapuskan bukan dirosakkan ~
Ameno World

Ameno World berleter sebab mengikut perkiraannya kos bagi setiap AES yang dipacak ialah RM862,815.88 sila lihat disini (
Ameno World )

1 comment:

Anonymous said...

Giler babi mahal kamera haram jadah ni...