Thursday, April 8, 2010

Sukaneka PASTI Taiping meriah


TAIPING, 8 April :
Bertempat di Padang Awam Taman Desa Jana Kamunting, Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Taiping telah menganjurkan sukaneka PASTI pada 4 April 2010/ 19 R'Akhir 1431 baru-baru ini.

Sukaneka yang melibatkan 7 PASTI (11 kumpulan) tanpak meriah dengan kehadiran begitu ramai Ibubapa dan kaum keluarga pelajar PASTI Taiping.

Turut hadir pada majlis perasmian ialah Ustaz Ahmad Fakhruddin b. Abd Aziz, YDP PAS Kawasan Taiping dan Pimpinan Kawasan serta Dewan Pemuda PAS Taiping.

PASTI yang terlibat dalam sukaneka tahun ini ialah PASTI Al-Hikmah, PASTI Al-Hidayah, PASTI Al-Falah dan beberapa buah PASTI lagi. Acara dimulakan dengan perbarisan dari anak-anak PASTI seterusnya Ikrar yang dibacakan oleh seorang pelajar PASTI.

Acara sukan bermula sekitar Jam 10.00pg dengan beberapa acara seperti lari 50 meter lelaki dan perempuan, lari berhalangan, tarik bola dengan gelung dan lari bawa ais-krim gergasi. turut tidak ketinggalan acara untuk ibu bapa.

Acara sukaneka berakhir sekitar jam 12.30 petang. Tahniah buat PASTI Taiping dan Jawatankuasanya yang diketuai oleh En. Alif Ahmad b. Yunus.


Ikrar yang diketuai oleh seorang Pelajar PASTI
Acara perasmian
wajah-wajah mujahidah pada masa hadapan
acara lari dalam guni oleh pelajar PASTI
lari berganti-ganti 50 meter
ini pelajar ke yang nak tarik atau cikgu-cikgu....
Antara pelajar PASTI yang memenangi sukaneka..Tahniah adik
Mohamad Mujahid

No comments: