Wednesday, May 19, 2010

Kerana laporan polis Saiful








PETALING JAYA , 20 Mei : Kerani yang didakwa membuat ugutan bunuh terhadap bekas pembantu peribadi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan menafikan komen di laman sosial Facebook sebagai ancaman bunuh.

Badrul Hisham Abd Jalal, 40 yang ditahan reman lima hari sebelum dibebaskan dengan jaminan polis petang kelmarin, tampil memberi penjelasan bagi membersihkan namanya bahawa beliau tidak berniat seperti mana yang didakwa.

“Sebagai seorang Islam, kita tidak pasti bila kita akan mati.. saya mungkin akan mati esok..kita tidak tahu,” katanya yang hanya berniat menegur sesama Islam.

Badrul berkata, beliau menghantar komen itu di laman sosial Facebook namun tidak menyangka akan menjadi ‘highlight’ .

“Setelah mendapat tahu bahawa Saiful membuat laporan, saya tampil memberi kerjasama kepada polis tetapi dimaklumkan bahawa saya ditahan.

“Sepanjang ditahan, saya dilayan dengan baik. Namun, emosi saya bercelaru memikirkan keluarga dan memikirkan mengapa saya ditahan biarpun tidak berniat membunuh seperti mana yang di dakwa,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat di sini, semalam.

Beliau yang juga ahli PAS hadir bersama isteri dan sepupu lelakinya kelihatan masih terkejut dan kurang sihat akibat penyakit gout yang dihadapinya.

Badrul berkata, beliau tidak menyangka niatnya menyerah diri untuk memberi kerjasama kepada polis menyebabkannya ditahan.SH

No comments: