Monday, August 23, 2010

PAS baiki rumah penduduk

CIMG4534.jpg picture by paspb

PARIT BUNTAR, 24 Ogos :
Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar dengan kerjasama PAS Cawangan Kedai Empat berjaya memperbaiki rumah seorang penduduk yang rosak.

Ajk Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar Noraidi Muhammad Isa berkata, Lujnah Kebajikan dan PAS Cawangan mengambil inisiatif membantu kerana prihatin terhadap keadaan rumah Roslan Basri yang uzur.

" Kami telah mengantikan zink dan memasang lantai simen rumah yang sudah lama berlantaikan tanah.

Kos untuk mengantikan bumbung dan lantai rumah ini telah disumbangkan oleh Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar dan PAS Cawangan Kedai Empat" Katanya

Noraidi ditemui semasa mengadakan ziarah ke rumah penduduk berkenaan bersama Yang Dipertua PAS Parit Buntar Haji Harun Hashim, Hamdan Fadel Ahmad Pegawai Khas Ahli Parlimen Parit Buntar dan Zulkifli Asmawi AJK PAS Cawangan Kedai Empat.Noraidi berkata, rumah yang dibaiki itu mempunyai dinding banyak yang sudah reput manakala zinknya banyak yang bocor.

“ Kami membaiki rumah bawah bagi membolehkan Roslan dapat duduk lebih selesa terutama bagi menyambut Syawal yang akan datang. Sebelum ini, sekiranya hujan lebat keseluruhan rumahnya basah kerana zink bocor.

“ Sekurang-kurangnya beliau boleh duduk di rumah bawah yang sudah digantik zink dan simen baru apabila berlaku hujan lebat" katanya

Sementara itu, AJK PAS Cawangan Kedai Empat Zulkifli Asmawi berharap pihak berwajib seperti Baitulmal dan Jabatan Kebajikan Masyarakat dapat memberi bantuan membina rumah atas Roslan yang terlalu uzur.

“ Lujnah Kebajikan dan PAS Cawangan hanya mampu membaiki rumah bawah kerana tiada peruntukan yang besar.

" Saya harap kerajaan yang ada peruntukan besar membantu rumah orang miskin dapat memberi bantuan membina rumah Roslan “ katanya

Roslan semasa ditemui mengucapkan terima kasih kepada PAS Parit Buntar dan PAS Cawangan Kedai Empat yang membaiki rumah beliau.

No comments: