Tuesday, February 15, 2011

My Balik Pulau : Bukti Umno memperbodohkan rakyat

Siapa punya taik?? Lembu atau sapi??


Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, semakin popular dan semakin kukuh kedudukannya di sana. Lataran itulah, maka UMNO Pulau Pinang semakin serba tak kena.

Mereka gusar dan bimbang, jika sesuatu tidak dilakukan, alamatnya dalam PRU13 nanti.... mereka akan terkuburlah. Oh... tidak! Tidak... tidak... Ya ammpooonnn!!!

Sebab itu, mereka sanggup buat apa saja untuk mengoyahkan kedudukan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang dengan harapan mereka masih ada peluang untuk terus bernyawa di sana.

Mereka cuba memperbodohkan rakyat dengan memainkan isu yang boleh menimbulkan kemarahan dan pergeseran kaum iaitu isu rasis. Begitulah terdesaknya, puak-puak UMNO Pulau Pinang.

Isu risalah My Balik Pulau dijadikan bahan fitnah untuk menimbulkan perasaan benci terhadap kerajaan Pakatan Rakyat, khusunya dalam kalangan masyarakat Melayu.

Ini merupakan satu lagi taik yang dilemparkan kepada Kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Lim Guan Eng.

Apakah ini kes... lembu punya taik, tetapi sapi kena tuduh??

Kalau dikaji secara waras... bodoh sangat ke Guan Eng dan kerajaan negeri Pulau Pinang hingga sanggup memainkan satu isu rasis macam ini, yang boleh menggugatkan kedudukan mereka??

Bangangkah mereka untuk menjeorpadizekan kedudukan mereka yang semakin diterima??

Isu ini merugikan siapa dan menguntungkan siapa??

For sure... kerajaan Pakatan yang rugi dan UMNO yang akan untung, kan?? Jadi... hangpa ingat, siapa dalangnya?? Yang dapat rugi atau yang dapat untung??

Apa-apa pun, kerajaan negeri Pulau Pinang telah memberi tempoh 7 hari kepada si Farid Saad, ADUN Pulau Betong untuk menarik balik kenyataannya dan meminta maaf secara terbuka. Namun setakat ini dia belum berbuat demikian.

Well then.... in that case, we'll see you in courty
A Mum Of Three Mohd

No comments: